2015-01-22
Hemtrampning
Motvind.
Snö.
Oplogade cykelbanor.
Oplogade vägar.
Energifattig kropp.
Trötta ben.
Frusen.
Uppförsbackar.
Nära krock med bilist.
Ny dag imorgon.
Etiketter:
Cykling,
Jobbpendling
10 minuter
Mobilen väckte mig 05:00 och 05:10 så började jag cykla till jobbet. Det var väl ändå en rätt så effektiv morgon? Då låg jag ändå kvar i sängen en minut först samt hann både kissa och borsta tänderna innan cykelkostymen åkte på.
Sjukt seg cykling dock. Dels på grund av cykling igår, dels på grund av kaloriunderskott och dels på grund av att jag ju i princip fortfarande sov när jag började cykla. För första gången på länge så var det snöröjt i Borlänge men inte i Falun. Kan visserligen också bero på att jag var i Falun 40 minuter före jag var i Borlänge och att snöröjningen nu redan är klar även i falun. Hoppas.
Nu ska jag vila upp mig på jobbet ett tag innan jag cyklar hem igen. Vi hörs!
Sjukt seg cykling dock. Dels på grund av cykling igår, dels på grund av kaloriunderskott och dels på grund av att jag ju i princip fortfarande sov när jag började cykla. För första gången på länge så var det snöröjt i Borlänge men inte i Falun. Kan visserligen också bero på att jag var i Falun 40 minuter före jag var i Borlänge och att snöröjningen nu redan är klar även i falun. Hoppas.
Nu ska jag vila upp mig på jobbet ett tag innan jag cyklar hem igen. Vi hörs!
Etiketter:
Cykling,
Effektivitet,
Jobbpendling,
Snöläget
2015-01-21
Trafikläget
Trafikläget i morse: Färska spår av rådjur som korsat vägen, i övrigt inga störningar att rapportera.
Det gick ju bra det där! Tänk, jag kom ihåg hur man trampade och vred på styret. Så efter en timme, sex minuter och trettionio sekunder så kom jag fram till jobbet. På väg hem blev det lite mer tungtrampat då det hade snöat en del och det blåste motvind. Det tog nästan en och arton. Trots viss långsamhet enligt min Garmin Edge 810 så var känslan i benen bra och det är ju allt som räknas i slutändan.
Eftersom det här gick så bra så tänkte jag upprepa succén imorgon. Då tänkte jag dessutom köra en klassisk effektiv morgon som jag sysslade mer med under hösten 2013. Som den här gången då det tog 11 minuter från att mobilen väckte mig till att jag satt på cykeln. Det blir liksom mer tid till att sova, eller bara komma tidigt till jobbet, om morgonen är effektiv. Allt att vinna, även om det inte behöver bli Gunde-hysteriskt. När tiden är knapp så gäller det att utnyttja den väl.
Dagens pendlingar hittar ni här:
Jobbpendling
Hempendling
Det gick ju bra det där! Tänk, jag kom ihåg hur man trampade och vred på styret. Så efter en timme, sex minuter och trettionio sekunder så kom jag fram till jobbet. På väg hem blev det lite mer tungtrampat då det hade snöat en del och det blåste motvind. Det tog nästan en och arton. Trots viss långsamhet enligt min Garmin Edge 810 så var känslan i benen bra och det är ju allt som räknas i slutändan.
Eftersom det här gick så bra så tänkte jag upprepa succén imorgon. Då tänkte jag dessutom köra en klassisk effektiv morgon som jag sysslade mer med under hösten 2013. Som den här gången då det tog 11 minuter från att mobilen väckte mig till att jag satt på cykeln. Det blir liksom mer tid till att sova, eller bara komma tidigt till jobbet, om morgonen är effektiv. Allt att vinna, även om det inte behöver bli Gunde-hysteriskt. När tiden är knapp så gäller det att utnyttja den väl.
Dagens pendlingar hittar ni här:
Jobbpendling
Hempendling
Etiketter:
Cykling,
Effektivitet,
Garmin 810,
Jobbpendling
Long time no cykelpendling
Hej vänner!
Äntligen dags för lite cykelpendling igen. Var tvungen att gå tillbaka i Garmin Connect och kolla när jag senast cyklade till/från jobbet och det visade sig vara den 27:e november. Det ska väl också sägas att jag haft ungefär en månads ledighet sedan dess, men jag har ju även jobbat i nästan en månad också. Nog om det förflutna, idag är det dags!
Det ska bli skönt att få sträcka ut lite och andas frisk luft igen. Tar mig till jobbet på tom mage och så fyller jag på med energi när jag kommit fram, klassiskt framgångsrecept. Vi hörs!
Etiketter:
Cykling,
Jobbpendling
2015-01-20
Från klarhet till klarhet
Med blicken framåt.
Det gick ju bra det där! Kompiskampade ju igår kväll med sikte på att höja mig ungefär 10 watt men lyckades väl höja mig med inte mindre än 16 watt. Fick nämligen ihop 316.8 watt på mina 20 minuter all-in.
Å vet ni? Det kändes som om jag inte riktigt gav allt heller.
Så himla gött efter lång tid med mycket tålamod och lite utveckling att det börjar röra på sig igen. Snart går vi in i februari och nu står det inte på innan vi står där med nummerlapp på igen. Jag är taggad för en bra vår!
Kompiskampens siffror:
26 November 291.4 watt, 71.4 kilo
23 December 300.8 watt, 72 kilo
19 Januari 316.8 watt, 70.2 kilo
Uppgraderingen av Vector-pedalerna var ju skitkul och jag kan nu bland annat se att under min tjuga så hade jag 91% rundtrampseffektivitet i vänster ben och 93% i höger. Säger egentligen inte mycket eftersom jag inte har någon att jämföra mig med och bara har kört två pass med uppdateringen. Men det känns som hög effektivitet ändå. Ska bli kul att samla in mer data att kunna jämföra lite med.
Garmins Cycling Dynamics ska jag återkomma till i ett eget inlägg, här kan ni i alla fall studera gårdagens Kompiskamp #3.
Det gick ju bra det där! Kompiskampade ju igår kväll med sikte på att höja mig ungefär 10 watt men lyckades väl höja mig med inte mindre än 16 watt. Fick nämligen ihop 316.8 watt på mina 20 minuter all-in.
Å vet ni? Det kändes som om jag inte riktigt gav allt heller.
Så himla gött efter lång tid med mycket tålamod och lite utveckling att det börjar röra på sig igen. Snart går vi in i februari och nu står det inte på innan vi står där med nummerlapp på igen. Jag är taggad för en bra vår!
Kompiskampens siffror:
26 November 291.4 watt, 71.4 kilo
23 December 300.8 watt, 72 kilo
19 Januari 316.8 watt, 70.2 kilo
Uppgraderingen av Vector-pedalerna var ju skitkul och jag kan nu bland annat se att under min tjuga så hade jag 91% rundtrampseffektivitet i vänster ben och 93% i höger. Säger egentligen inte mycket eftersom jag inte har någon att jämföra mig med och bara har kört två pass med uppdateringen. Men det känns som hög effektivitet ändå. Ska bli kul att samla in mer data att kunna jämföra lite med.
Garmins Cycling Dynamics ska jag återkomma till i ett eget inlägg, här kan ni i alla fall studera gårdagens Kompiskamp #3.
Etiketter:
Cykling,
Garmin Vector,
Kompiskampen,
Monark,
Testcykel
2015-01-19
Dags för Kompiskampen #3
Ingen prokrastinering här inte, blogginlägg före kvällsträning.
Tänkte bara meddela att jag kommer försöka ta livet av mina ben i 20 minuter nu och det kommer att bli en fruktansvärd upplevelse som jag hoppas komma levande ur. Om ni vill läsa mina tidigare inlägg om Kompiskampen så funkar ju denna tagg väldigt bra: Kompiskampen.
Kortfattat har det gått så här:
November 291.4 watt, 71.4 kilo
December 300.8 watt, 72 kilo
...
Januari xxx watt, 70.2 kilo
Hoppas väl kunna fixa en ökning liknande den förra, alltså runt 10 watt mer. Ökningen i w/kg lär jag ju ordna med minskningen av kroppsmassan. På bilden har jag totalt 3.2 kilos motstånd, men jag har nu bestämt mig för att köra med 3,3. Detta för att kunna behålla ungefär samma kadens på samtliga försök i Kompiskampen (94).
Nä, hörrni. Nu kör jag!
Tänkte bara meddela att jag kommer försöka ta livet av mina ben i 20 minuter nu och det kommer att bli en fruktansvärd upplevelse som jag hoppas komma levande ur. Om ni vill läsa mina tidigare inlägg om Kompiskampen så funkar ju denna tagg väldigt bra: Kompiskampen.
Kortfattat har det gått så här:
November 291.4 watt, 71.4 kilo
December 300.8 watt, 72 kilo
...
Januari xxx watt, 70.2 kilo
Hoppas väl kunna fixa en ökning liknande den förra, alltså runt 10 watt mer. Ökningen i w/kg lär jag ju ordna med minskningen av kroppsmassan. På bilden har jag totalt 3.2 kilos motstånd, men jag har nu bestämt mig för att köra med 3,3. Detta för att kunna behålla ungefär samma kadens på samtliga försök i Kompiskampen (94).
Nä, hörrni. Nu kör jag!
Etiketter:
Cykling,
Garmin Vector,
Kompiskampen,
Testcykel
Morgon vänner!
Hare i trädgården som snyltar lite på fågelmaten.
Ja, kamrater, det här blir ju inget långt inlägg. Dags att cykla med barnen till skolan, hoppas slippa allt för mycket isgata på vägen dit... Har fått en ny grej att bli sliten av också: billetande. Satt på olika sajter till klockan nästan var två i natt och sökte efter bilar, kollade upp bilar som var intressanta och sökte efter bra saker att tänka på. Ja, jösses. Det är ofta svårt att hålla mig till en lagom nivå. All-in eller inget alls. Förra veckan skrapade jag ihop tre pass bara, inte ok. Den här veckan kör vi all-in istället. Bland annat så väntar ju Kompiskampen!
Ja, kamrater, det här blir ju inget långt inlägg. Dags att cykla med barnen till skolan, hoppas slippa allt för mycket isgata på vägen dit... Har fått en ny grej att bli sliten av också: billetande. Satt på olika sajter till klockan nästan var två i natt och sökte efter bilar, kollade upp bilar som var intressanta och sökte efter bra saker att tänka på. Ja, jösses. Det är ofta svårt att hålla mig till en lagom nivå. All-in eller inget alls. Förra veckan skrapade jag ihop tre pass bara, inte ok. Den här veckan kör vi all-in istället. Bland annat så väntar ju Kompiskampen!
2015-01-18
Vinterns bästa pass
Hej!
Äntligen något som kan kallas för lyft efter en lång tid med tålamod. 6 watt mer än senast och bättre känsla. Körde 3x20 min på 282 watt. Jämfört med tidigare i vinter: 2x20 @279w eller 3x20 @276w så är det ju ett fall framåt. Fick en liten höjning av självförtroendet senast när jag körde 4x4 och för första gången i vinter överraskade positivt på mig själv.
Hade väl livets träningssällskap igår också.
Släcker törsten efter avslutat pass och funderar lite på dom nya siffrorna som jag får ur mina uppdaterade pedaler.
Nya grafer. Pedal Center Offset är hur centrerat trycket på pedalen är. Vänsterpedalen ligger ganska tydligt på + vilket betyder att trycket är åt ytterkanten av pedalen. Kan vara läge för en justering i sittställning för att få kraften mer centrerad.
Power Phase är vilka vinklar i tramptaget där jag genererar mest effekt.
Andra intressanta siffror:
87% vänster/88% höger
Rundtrampseffektivitet vänster/höger
27% vänster/26% höger
Pedaljämnhet vänster/höger
Det där lär vi kika närmre på, nu lär jag sticka till Filips innebandymatch. Jodå, den är idag.
Äntligen något som kan kallas för lyft efter en lång tid med tålamod. 6 watt mer än senast och bättre känsla. Körde 3x20 min på 282 watt. Jämfört med tidigare i vinter: 2x20 @279w eller 3x20 @276w så är det ju ett fall framåt. Fick en liten höjning av självförtroendet senast när jag körde 4x4 och för första gången i vinter överraskade positivt på mig själv.
Hade väl livets träningssällskap igår också.
Släcker törsten efter avslutat pass och funderar lite på dom nya siffrorna som jag får ur mina uppdaterade pedaler.
Nya grafer. Pedal Center Offset är hur centrerat trycket på pedalen är. Vänsterpedalen ligger ganska tydligt på + vilket betyder att trycket är åt ytterkanten av pedalen. Kan vara läge för en justering i sittställning för att få kraften mer centrerad.
Power Phase är vilka vinklar i tramptaget där jag genererar mest effekt.
Andra intressanta siffror:
87% vänster/88% höger
Rundtrampseffektivitet vänster/höger
27% vänster/26% höger
Pedaljämnhet vänster/höger
Det där lär vi kika närmre på, nu lär jag sticka till Filips innebandymatch. Jodå, den är idag.
2015-01-17
Spänningen är olidlig
Spännande grejer.
Ikväll så uppdaterade jag (äntligen!!!) mina Garmin Vector så nu kommer jag få ännu fler grafer och siffror att analysera efter varje pass. Mer att lära mig om cykling och om mig själv, spännande!
För att testa uppdateringen så körde jag ett pass med 3x20 minuter. Mer om det imorgon!
Idag skulle jag ju åka med barnen på innebandymatch. Stressade dit med Filip, Ebbah och Frida bara för att inse att matchen är imorgon. Heja sirapshjärnan hos en småbarnsförälder!
Ikväll så uppdaterade jag (äntligen!!!) mina Garmin Vector så nu kommer jag få ännu fler grafer och siffror att analysera efter varje pass. Mer att lära mig om cykling och om mig själv, spännande!
För att testa uppdateringen så körde jag ett pass med 3x20 minuter. Mer om det imorgon!
Idag skulle jag ju åka med barnen på innebandymatch. Stressade dit med Filip, Ebbah och Frida bara för att inse att matchen är imorgon. Heja sirapshjärnan hos en småbarnsförälder!
Etiketter:
Cykling,
Garmin,
Garmin Connect,
Garmin Vector
Naturfotografen Henrik slår till
Jag kallar denna: Två hackspettar i intensiv kamp
Morgon vänner!
Idag har Filip innebandymatch, han ska kolla på hockey i Leksand och Ronya är tillbaka på jobbet. Filips match är på bortaplan, men alla lag i serien utom ett är från falutrakten. Så det blir ju ingen lång resa. Till Leksand åker han med en kompis, så det där styr sig självt. Tre gånger idag så ska jag åka till Ronyas jobb för att hon och Frida ska få lite tid tillsammans. Tur då att vi har fått låna min mors bil idag. Vi är ju nämligen fortfarande utan bil, begagnatmarknaden för rymliga 7-sitsare är väl inte sådär jättestor kan jag konstatera.
Ingen träning igår, men idag är ju en ny dag osv. Imorgon är det söndag och då är det samling nollnionollnoll på Stora torget som gäller. Det lär bli isdistans.
Morgon vänner!
Idag har Filip innebandymatch, han ska kolla på hockey i Leksand och Ronya är tillbaka på jobbet. Filips match är på bortaplan, men alla lag i serien utom ett är från falutrakten. Så det blir ju ingen lång resa. Till Leksand åker han med en kompis, så det där styr sig självt. Tre gånger idag så ska jag åka till Ronyas jobb för att hon och Frida ska få lite tid tillsammans. Tur då att vi har fått låna min mors bil idag. Vi är ju nämligen fortfarande utan bil, begagnatmarknaden för rymliga 7-sitsare är väl inte sådär jättestor kan jag konstatera.
Ingen träning igår, men idag är ju en ny dag osv. Imorgon är det söndag och då är det samling nollnionollnoll på Stora torget som gäller. Det lär bli isdistans.
Etiketter:
Filip
2015-01-16
Att spurta igång sista fyran kändes som en bra idé...
I cirka 14 sekunder.
I och med gårkvällens pass med fyror så är nu vinters första fyror avklarade. Stökade undan dom på 366 Monarkwatt™. Inga siffror som man skrämmer den svenska eliten med, men det var ändå mer än jag trodde att jag hade i benen. Trodde att typ 350 var mer realistiskt, men jag siktade på 360. Fyra kilos motstånd och snittkadenser på 91, 91, 92 och 92 ger ju 364, 364, 368 och 368 watt.
Mitt rekord från förra vintern är 388 watt i snitt. Ska väl sägas att det var i slutet av april och rekordet före det passet var 378 watt. Det känns ändå som om jag är lite på banan igen, vilket är skönt.
Som uppvärmning så körde jag tio spurter(!). Körde med alla vikter jag hade och drog igång från stillastående. Toppade 1260 watt med bästa snitt på fem sekunder på 1097 watt.
Apropå rubriken så tänkte jag gå in i sista intervallen och bara kötta. Tänkte att jag drar igång rejält och sedan så håller jag bara ut genom dom där fyra minuterna. Helvete heller. Efter 14 sekunder hade jag redan blivit stum och sedan var det brutalt svårt att ens hålla mig där jag skulle. Gav till och med upp två gånger i intervallen, men fann mig direkt och kunde kriga vidare. Tänk vad benen är svaga ändå och vilken tur att hjärnan kan ångra sig och sätta fart igen. Gäller bara att peppa!
Hela passet hittar ni här: http://connect.garmin.com/modern/activity/674590869
I och med gårkvällens pass med fyror så är nu vinters första fyror avklarade. Stökade undan dom på 366 Monarkwatt™. Inga siffror som man skrämmer den svenska eliten med, men det var ändå mer än jag trodde att jag hade i benen. Trodde att typ 350 var mer realistiskt, men jag siktade på 360. Fyra kilos motstånd och snittkadenser på 91, 91, 92 och 92 ger ju 364, 364, 368 och 368 watt.
Mitt rekord från förra vintern är 388 watt i snitt. Ska väl sägas att det var i slutet av april och rekordet före det passet var 378 watt. Det känns ändå som om jag är lite på banan igen, vilket är skönt.
Som uppvärmning så körde jag tio spurter(!). Körde med alla vikter jag hade och drog igång från stillastående. Toppade 1260 watt med bästa snitt på fem sekunder på 1097 watt.
Apropå rubriken så tänkte jag gå in i sista intervallen och bara kötta. Tänkte att jag drar igång rejält och sedan så håller jag bara ut genom dom där fyra minuterna. Helvete heller. Efter 14 sekunder hade jag redan blivit stum och sedan var det brutalt svårt att ens hålla mig där jag skulle. Gav till och med upp två gånger i intervallen, men fann mig direkt och kunde kriga vidare. Tänk vad benen är svaga ändå och vilken tur att hjärnan kan ångra sig och sätta fart igen. Gäller bara att peppa!
Hela passet hittar ni här: http://connect.garmin.com/modern/activity/674590869
2015-01-15
Kväller
Hej vänner!
Ny kväll, nya möjligheter. Testcykeln står bakom min rygg och väntar, det här ska bli så kul. Jättekul. Toppenskoj. LÄNGTAR! Proffscyklisten Sebastian Balck har pratat lite om testcykel i en artikel i Barometern. Läsvärt!

För första gången någonsin (?) så har Falun nu cykelställ med tak i anslutning till bussarna. Perfekt för mig och förhoppningsvis många andra som tar cykeln till bussen. Luft finns det också! Både vid Knutpunkten och vid högskolan.
Frida har badat idag, det gillar hon. Hon gillar det nästan lika mycket som hon ogillar att komma upp ur badet.
Nä, dags att ta tag i det här 3nanadet. Vi hörs imorgon igen, då är det freeeeeeedag!
Etiketter:
Cykling,
Falun,
Frida,
Sebastian Balck
Vaken igen
Hej vänner!
Jag var ju rätt så trött igår, ställde därför in träning och så. Inga konstigheter egentligen. Gubbvila igår plus bättre nattsömn i natt borde göra att jag fixar en träning idag i alla fall. Skönt så. Idag ska jag lämna barnen på skolan och jag funderade igår på pulka-pendling. Det är ungefär två och en halv kilometer från oss till skolan. Tror dock att vi bara har en hel pulka och att dra två barn i en pulka gör mig nog rätt sned i ryggen. Det är mestadels uppför dit också... Idag har jag först tänkt busspendling men nu svängt över till att vi givetvis ska cykla. Dags för ungarna att börja uppskatta vintercykling, helt enkelt. De är själva taggade, så jag tror det kommer gå bra.
Kan bli kanon det här. Dags att kila ut för att se så cyklarna rullar fortfarande och att vi har lås till dom.
Vi hörs!
Ny dag, ny vörtbrödmacka!
Jag var ju rätt så trött igår, ställde därför in träning och så. Inga konstigheter egentligen. Gubbvila igår plus bättre nattsömn i natt borde göra att jag fixar en träning idag i alla fall. Skönt så. Idag ska jag lämna barnen på skolan och jag funderade igår på pulka-pendling. Det är ungefär två och en halv kilometer från oss till skolan. Tror dock att vi bara har en hel pulka och att dra två barn i en pulka gör mig nog rätt sned i ryggen. Det är mestadels uppför dit också... Idag har jag först tänkt busspendling men nu svängt över till att vi givetvis ska cykla. Dags för ungarna att börja uppskatta vintercykling, helt enkelt. De är själva taggade, så jag tror det kommer gå bra.
Kan bli kanon det här. Dags att kila ut för att se så cyklarna rullar fortfarande och att vi har lås till dom.
Vi hörs!
Ny dag, ny vörtbrödmacka!
2015-01-14
Kämpa, Henke!
Pigg som en mört. Foto: Ronya
Kvällens träning inställd pga status som på bilden ovan. Går och lägger mig på riktigt nu och hoppas återfödas som en ny människa imorgon.
Kvällens träning inställd pga status som på bilden ovan. Går och lägger mig på riktigt nu och hoppas återfödas som en ny människa imorgon.
Tålamodet
Hej hej!
På kvällen så hängde jag upp en vörtbrödlimpa i vårt fågelmatningsträd.
Som vilken dag som helst alltså.
Ni vill ju helst läsa om cykling har jag förstått, så därför har jag tränat. Körde tre stycken 20 minuter långa intervaller igår kväll. Tyckte ändå att det gick hyfsat även om den sista intervallen var tuff. Kände mig inte alls tränad för att fixa tre, men det gjorde jag ju ändå. Höll mig på 276 Monark-watt rakt igenom intervallerna.
Jag har ju tjatat lite om tålamod denna vinter, för det är något som jag verkligen behöver ha med min träning nu när jag startade vinterträningen ganska sent och ganska klent. Nu prövas ju tålamodet när jag ändå har tränat i en dryg månad och det knappt har hänt någonting. Jag väntar liksom på lyftet, när det ska börja kännas bra igen och jag kan öka effekten. Inte igår, troligtvis inte idag, men någon snart önskar jag ju att det ska ske. Å andra sidan så har jag ju tre månader på mig att få det där lyftet. Tålamod, tålamod.
Kollade lite gamla pass (bra med bloggen och Garmin Connect) och kan konstatera att jag är ca: 18 watt klenare i år än förra året under mina intervaller. När jag kör mer lågintensivt, som min Åstrand-uppvärmning, så skiljer sig inte kapaciteten mot i fjol. Kapaciteten skiljer sig bara i det där lilla momentet när jag ska vara stark... Det kommer nog snart. Jag har tex tränat dubbelt så mycket hittills i januari som jag gjorde under inledningen av 2014, det borde ge utslag snart och göra att jag närmar mig fjolårets styrka.
Nog tjatat, nu är det dags att tjäna lite pengar igen. För er som vill detaljstudera passet, så hittar ni det här: http://connect.garmin.com/modern/activity/673163006
Etiketter:
2x20,
3x20,
Cykling,
Fåglar,
Garmin Connect,
Tandläkare,
Testcykel
2015-01-12
God afton!
Hej vänner!
Ett litet blogginlägg så här på sena kvällen. Har inte cyklat ett endaste skit, men det händer väl annat att skriva om ändå:
Käkade lunch på Subway. Det kändes som frunch eftersom magen skrek som om jag inte ätit frukost. Men det hade jag. Det är nog bara som så att testcykelkörandet börjar sätta fart på omsättningen igen och kroppen kräver lite mer energi. Det blev en halv skagen på ost- och oreganobröd.
Hittade mig och min chef i Annonsbladet.
Gick ut för att skotta nu på kvällen. Vi hade ju fått ungefär en och en halv decimeter nysnö idag. Tänkte mig att det kunde ta ett par timmar. Skulle ju skotta för att ett par bilar ska få plats och så gångarna till husets ingångar. Så kom plötsligt snöröjaren in på gården och skrapade bort nästan allt på typ en minut. Bra med vänner och att vara snäll mot folk!
Etiketter:
Annonsbladet,
Artiklar med mig,
Bilar,
BIVA,
KIA,
Snöläget,
Subway
2015-01-11
Snabb distans
Jimmy uppe i täten och kör en timmeslång förning. Pulsen låg vid fototillfället på 175 (for helvede!).
Efter ungefär en och en halv timme så vände Jens, Hanna och Oskar. Trots en snittpuls på 161 så tog jag en rövare om att det skulle kännas lite bättre senare, så jag hängde på Petter och Jimmy, dagens två starkingar.
Hade tänkt vara ute i fyra timmar och kom hem efter 4:00:46. Jimmy körde som ett moster första halvan, Petter var mest monster den andra halvan och på slutet var alla trötta. Med nästan två mil hem så flaggade jag för att benen var sopslut, så jag kanske skulle släppa rullen och låta Petter och Jimmy kötta vidare. Räddades väl lite av att deras hårda dragjobb gjort att även dem blivit slitna, så jag klarade mig kvar på rullen hela vägen hem.
Av dagens 101 kilometer så drog jag kanske 5. Trots detta så landade alltså snittpulsen på 155 (80,7% av max).
Ja, ni fatta ju. Ännu ett distanspass där jag är mer sämst än bäst. Dålig känsla, hög puls och väldigt ansträngd. Men det är väl bara att nöta, nöta och nöta lite till så löser väl det här sig. Tålamod, ni vet. En positiv sak är ju att jag hängde med hela passets fyra timmar trots att jag var på väg att släppa rullen redan efter en halvtimme.Kanske har nytta av det framöver.
Trots kyla (-8,4 i snitt), vind, backar och snö så blev det vinterns snabbaste distanspass med dubbdäck. 25,3 km/h mot tidigare toppnoteringen 24,6.
Inte helt platt idag. Backen efter 60 km är den från Rättvik upp mot Söderås. Monsterbacken där vid 30 km är backarna från Bjursås till Sörskog.
Garmin-data
Efter ungefär en och en halv timme så vände Jens, Hanna och Oskar. Trots en snittpuls på 161 så tog jag en rövare om att det skulle kännas lite bättre senare, så jag hängde på Petter och Jimmy, dagens två starkingar.
Hade tänkt vara ute i fyra timmar och kom hem efter 4:00:46. Jimmy körde som ett moster första halvan, Petter var mest monster den andra halvan och på slutet var alla trötta. Med nästan två mil hem så flaggade jag för att benen var sopslut, så jag kanske skulle släppa rullen och låta Petter och Jimmy kötta vidare. Räddades väl lite av att deras hårda dragjobb gjort att även dem blivit slitna, så jag klarade mig kvar på rullen hela vägen hem.
Av dagens 101 kilometer så drog jag kanske 5. Trots detta så landade alltså snittpulsen på 155 (80,7% av max).
Ja, ni fatta ju. Ännu ett distanspass där jag är mer sämst än bäst. Dålig känsla, hög puls och väldigt ansträngd. Men det är väl bara att nöta, nöta och nöta lite till så löser väl det här sig. Tålamod, ni vet. En positiv sak är ju att jag hängde med hela passets fyra timmar trots att jag var på väg att släppa rullen redan efter en halvtimme.Kanske har nytta av det framöver.
Trots kyla (-8,4 i snitt), vind, backar och snö så blev det vinterns snabbaste distanspass med dubbdäck. 25,3 km/h mot tidigare toppnoteringen 24,6.
Inte helt platt idag. Backen efter 60 km är den från Rättvik upp mot Söderås. Monsterbacken där vid 30 km är backarna från Bjursås till Sörskog.
Garmin-data
Etiketter:
Cykling,
Distans,
Garmin Connect,
Vinterdistans
2014 all over again
Här om dagen så körde jag lågkadensfyror, eller styrkefyror om ni så vill. Då var jag på gränsen. Igår skulle jag upprepa det passet och TÄNKTE då innan passet att jag kanske skulle ta det marginellt lugnare eftersom jag inte ville spränga mig. Istället så startar jag första intervallen genom att öka 12,4 watt. 12,4 watt kanske inte är mycket, men 12,4 watt mer när du redan är på gränsen är inget annat än en katastrof. Var ändå stöddigt och tyckte att jag klarade det så bra, så jag fortsatte att pressa hårdare än senast på efterföljande intervaller. Så kom den femte intervallen och jag gav upp.
Januari 2014 präglades mycket av att ge upp. Långa perioder med för lite sömn och ständiga försök att överträffa mig själv gjorde mig trött och stum. Inställda pass och avbrutna pass var mer eller mindre vardagsmat och jag var bara trött hela tiden. Fick ihop 17½ timmes träning den månaden. Därav rubriken. För igår var jag trött, försökte överträffa mig själv och jag blev stum.
Till skillnad från 2014 så är motivationen mycket högre nu. Så jag körde en femminuters vila och sedan dammade jag av två intervaller till innan jag åter tvingades kapitulera. Men sex fyror är i alla fall bättre än fyra fyror, även om det inte är åtta fyror. Dessutom har jag skramlat ihop 7½ timme detta år och ska ut på distans nu. Det går alltså mycket bättre i år än förra året och allt jag behöver göra nu är att sova mer och tagga ner.
Hela passet hittar ni här: http://connect.garmin.com/modern/activity/670668681
Gårdagen präglades annars mest av innebandy. På översta bilden så tekar Ebbah och på den nedre bilden så är hon målvakt och släpper in ett mål.
Tappra flicklaget KFUM Falun F0809 hade tre matcher i Borlänge igår, mot lag bestående till minst 80% av killar. Jag sa ingenting till Ebbah att det kanske var därför det blev 0-14, 0-17 och 0-17. Men det syntes ju att killarna överlag har mer driv och vilja att lira, än vad tjejerna har. Tjejerna kämpade i alla fall tappert i alla matcher och Ebbah som förr vägrade vara med om det fanns minsta chans för förlust tog sig igenom detta väldigt bra. Dessutom så tyckte jag, helt ärligt och opartiskt, att hon var en riktigt bra målvakt. Att det blir många mål bakåt beror ju ibland på motståndet.
Ebbah, Filip och jag hade i alla fall en trevlig dag i Borlänge och fick sedan uppleva stormen Egon på väg hem. Det gick i 20-60 km/h hela vägen hem, även på 110-vägen. Äventyr!
Januari 2014 präglades mycket av att ge upp. Långa perioder med för lite sömn och ständiga försök att överträffa mig själv gjorde mig trött och stum. Inställda pass och avbrutna pass var mer eller mindre vardagsmat och jag var bara trött hela tiden. Fick ihop 17½ timmes träning den månaden. Därav rubriken. För igår var jag trött, försökte överträffa mig själv och jag blev stum.
Till skillnad från 2014 så är motivationen mycket högre nu. Så jag körde en femminuters vila och sedan dammade jag av två intervaller till innan jag åter tvingades kapitulera. Men sex fyror är i alla fall bättre än fyra fyror, även om det inte är åtta fyror. Dessutom har jag skramlat ihop 7½ timme detta år och ska ut på distans nu. Det går alltså mycket bättre i år än förra året och allt jag behöver göra nu är att sova mer och tagga ner.
Hela passet hittar ni här: http://connect.garmin.com/modern/activity/670668681
Gårdagen präglades annars mest av innebandy. På översta bilden så tekar Ebbah och på den nedre bilden så är hon målvakt och släpper in ett mål.
Tappra flicklaget KFUM Falun F0809 hade tre matcher i Borlänge igår, mot lag bestående till minst 80% av killar. Jag sa ingenting till Ebbah att det kanske var därför det blev 0-14, 0-17 och 0-17. Men det syntes ju att killarna överlag har mer driv och vilja att lira, än vad tjejerna har. Tjejerna kämpade i alla fall tappert i alla matcher och Ebbah som förr vägrade vara med om det fanns minsta chans för förlust tog sig igenom detta väldigt bra. Dessutom så tyckte jag, helt ärligt och opartiskt, att hon var en riktigt bra målvakt. Att det blir många mål bakåt beror ju ibland på motståndet.
Ebbah, Filip och jag hade i alla fall en trevlig dag i Borlänge och fick sedan uppleva stormen Egon på väg hem. Det gick i 20-60 km/h hela vägen hem, även på 110-vägen. Äventyr!
2015-01-10
Saker jag inte gjorde igår:
1. Tränade
Anledningen till att jag inte kunde hålla min plan på fyra träningsdagar i rad var helt enkelt att jag gått och lagt mig för sent på kvällarna. Var ju dyngtrött igår morse och igår på kvällen så blev det visst en gubbvila. Var inte direkt jättepigg när jag gick ner i källaren efter elva på kvällen. Så jag hängde bara tvätten och gick upp igen.
Nya tag idag! Om jag tränar i eftermiddag/kväll och sedan kör distans imorgon (samling 09:00 på Stora torget!) så får jag ändå ihop fem träningspass denna vecka och det är ju klart godkänt.
Nu är det dags att åka iväg till Ebbahs innebandymatcher, heja heja! Vi åker KIA dit. Var förbi den loakala bilhandlar'n BIVA igår för att snacka bilar, cyklar och äta godis. Ja, det och att låna en bil då.
Ett tips till alla godissugna är ju att besöka en bilhandlare, igår fick jag nämligen både Geisha och Dumle med uppmaningen "ta så många du vill!". Topp!
Anledningen till att jag inte kunde hålla min plan på fyra träningsdagar i rad var helt enkelt att jag gått och lagt mig för sent på kvällarna. Var ju dyngtrött igår morse och igår på kvällen så blev det visst en gubbvila. Var inte direkt jättepigg när jag gick ner i källaren efter elva på kvällen. Så jag hängde bara tvätten och gick upp igen.
Nya tag idag! Om jag tränar i eftermiddag/kväll och sedan kör distans imorgon (samling 09:00 på Stora torget!) så får jag ändå ihop fem träningspass denna vecka och det är ju klart godkänt.
Nu är det dags att åka iväg till Ebbahs innebandymatcher, heja heja! Vi åker KIA dit. Var förbi den loakala bilhandlar'n BIVA igår för att snacka bilar, cyklar och äta godis. Ja, det och att låna en bil då.
Ett tips till alla godissugna är ju att besöka en bilhandlare, igår fick jag nämligen både Geisha och Dumle med uppmaningen "ta så många du vill!". Topp!
2015-01-09
Man får väl ångra sig?
God morgon vänner!
I morse vaknade jag av mobilens larm klockan 05:30 men insåg där och då att det inte var någon idé att försöka sig på en träning då. Så jag ställde om klockan och vaknade vid sju istället. Kanske inte så jättemycket piggare, men jag har i alla fall fått sova lite mer så det borde ju ge någonting.
Nu är siktet inställt på fredagsfys före fredagsmyset.
Kallt idag igen med minus sju grader ute, perfekt för att kunna spola isen ikväll! Snälla vänner har hört av sig om att låna ut bil över helgen, tur att jag har er! Hämtningen av barnen i eftermiddag har löst sig också, så ni kan andas ut nu.
Dags att rulla iväg till skolor och jobbet, vi hörs lite senare!
I morse vaknade jag av mobilens larm klockan 05:30 men insåg där och då att det inte var någon idé att försöka sig på en träning då. Så jag ställde om klockan och vaknade vid sju istället. Kanske inte så jättemycket piggare, men jag har i alla fall fått sova lite mer så det borde ju ge någonting.
Nu är siktet inställt på fredagsfys före fredagsmyset.
Kallt idag igen med minus sju grader ute, perfekt för att kunna spola isen ikväll! Snälla vänner har hört av sig om att låna ut bil över helgen, tur att jag har er! Hämtningen av barnen i eftermiddag har löst sig också, så ni kan andas ut nu.
Dags att rulla iväg till skolor och jobbet, vi hörs lite senare!
2015-01-08
Tjipp!
Sista bilden på Bin Saaben.
Motorn har skurit och verkstaden anger 29.000 i kostnad för att fixa gamla bettan. Om vi skulle haft bilen hel och försökt sälja den så skulle vi kanske i bästa fall kunna få ungefär så mycket för den. Eftersom vi ändå behöver en bil som sväljer minst 6 pers och har gott om utrymme för packning (barnvagn, helgvistelser med hela familjen etc) så kommer vi inte att bekosta denna reparation. Det här är givetvis bedrövligt och redan imorgon eftermiddag börjar ett logistikpussel då vi inte längre har en bil. Jag har eftermiddagsmöte på jobbet och Ronya är hemma med Frida. Visst, det finns bussar, men ingen från där vi bor till där skolan ligger. Så det blir ett äventyr på nästan två timmar för att hämta barnen med buss.
Aja, nog med detta Adam Steen-gnäll. Ni kan säkert mer om bilar än vad jag vet, så vad ska vi ha för något? Det blir ingenting nytt, utan något begagnat. Det ska få plats 6 pers och typ barnvagn och en cykel eller fem.
Allt är ju inte bara elände för att vi är billösa. Här ligger Frida och och vilar. Vi är friska. Ja, ni förstår. Det blir ju bara lite plötsligt när bilfan bara dör sådär och vi är många i en aktiv familj. Har jag sagt att Ebbah har tre innebandymatcher i Borlänge på lördag?
Träningen i morse var ju skitskön. Kanske inte att genomföra den, men efteråt. Ni förstår? Imorgon ska jag ju lämna barnen på skolan vilket innebär sovmorgon (börjar skolan 08:10). Funderar på att spendera den där sovmorgonen på testcykeln. Träna bör jag. Alternativet är att träna efter jobbet men då brukar jag vara tvärfärdig.
Nu är det tydligen sovdags här på bygget. Dags att väcka Frida så att hon kan somna snart igen...
Bra start på dagen
Fint att starta upp dagen med källartjugor till frukost!
Jag körde precis samma pass som för en månad sedan, 2x20 med 3 kilos belastning och 93 i snittkadens vilket ger 279 watt. Snitt/maxpuls idag: 167/175 & 176/182. Förra gången hade jag 176/185 & 184/190, så någonting har ju gått framåt även om det inte kändes strålande idag.
Hela passet hittar ni här: http://connect.garmin.com/modern/activity/668500272
Jag körde precis samma pass som för en månad sedan, 2x20 med 3 kilos belastning och 93 i snittkadens vilket ger 279 watt. Snitt/maxpuls idag: 167/175 & 176/182. Förra gången hade jag 176/185 & 184/190, så någonting har ju gått framåt även om det inte kändes strålande idag.
Hela passet hittar ni här: http://connect.garmin.com/modern/activity/668500272
2015-01-07
Tillbaka till verkligheten
Godmorgon vänner och nästan vänner!
Idag är det dags att gå tillbaka till jobbet igen. Sedan den 3:e december så har jag ju varit in två dagar innan jul och så nu en dag efter årsskiftet, risk för ringrostighet alltså. Nu ska jag ju tillbaka på riktigt också och inte ha någon ny långledighet framför mig, kanske tur då att arbetsveckan bara blir tre dagar lång.
De flesta av er vet väl redan att jag jobbar med buss. Idag öppnas en ny gata i Falun, enbart avsedd för bussar. Bussgatan heter Knutpunkten och ska tillsammans med det resecentrum som byggs fungera som Faluns nav för kollektivtrafik. Jag ska nu dit för att se hur det går med buss- och resenärsflöden i morgonrusning. Förhoppningsvis så går det ju bra, även om det blir första dagen med någonting helt nytt för både förare och resenärer.
Knutpunkten.
Det kommer finnas annat bussfolk på plats, så jag ska väl mest se hur det fungerar innan jag smiter iväg till tandläkaren. Det har nämligen visat sig att konstant småätande av godis är dåligt för tänderna!? Det ska väl borras och lappas lite, helt enkelt. När tandläkaren är klar med mig så ska jag till kontoret någon timme och sedan åker jag tillbaka till Knutpunkten för att se eftermiddagens högtrafik innan det är dags att runda av. Känns ändå som en lagom första arbetsdag. Skönt också att starta och avsluta dagen i Falun, känns lyxigt.
Vilodag idag för övrigt. Skönt det med faktiskt. Har ju kört distans, lågkadensfyror och högkadensnior dom senaste tre dagarna så vila behövs. Klockan rekommenderade 58 timmar efter gårdagens hårda pass. Ska försöka få till fyra pass i rad torsdag till söndag. Kan bli king det!
Idag är det dags att gå tillbaka till jobbet igen. Sedan den 3:e december så har jag ju varit in två dagar innan jul och så nu en dag efter årsskiftet, risk för ringrostighet alltså. Nu ska jag ju tillbaka på riktigt också och inte ha någon ny långledighet framför mig, kanske tur då att arbetsveckan bara blir tre dagar lång.
De flesta av er vet väl redan att jag jobbar med buss. Idag öppnas en ny gata i Falun, enbart avsedd för bussar. Bussgatan heter Knutpunkten och ska tillsammans med det resecentrum som byggs fungera som Faluns nav för kollektivtrafik. Jag ska nu dit för att se hur det går med buss- och resenärsflöden i morgonrusning. Förhoppningsvis så går det ju bra, även om det blir första dagen med någonting helt nytt för både förare och resenärer.
Knutpunkten.
Det kommer finnas annat bussfolk på plats, så jag ska väl mest se hur det fungerar innan jag smiter iväg till tandläkaren. Det har nämligen visat sig att konstant småätande av godis är dåligt för tänderna!? Det ska väl borras och lappas lite, helt enkelt. När tandläkaren är klar med mig så ska jag till kontoret någon timme och sedan åker jag tillbaka till Knutpunkten för att se eftermiddagens högtrafik innan det är dags att runda av. Känns ändå som en lagom första arbetsdag. Skönt också att starta och avsluta dagen i Falun, känns lyxigt.
Vilodag idag för övrigt. Skönt det med faktiskt. Har ju kört distans, lågkadensfyror och högkadensnior dom senaste tre dagarna så vila behövs. Klockan rekommenderade 58 timmar efter gårdagens hårda pass. Ska försöka få till fyra pass i rad torsdag till söndag. Kan bli king det!
Etiketter:
Cykling,
Jobb,
Tandläkare
2015-01-06
Istället för bortamatch
Vi var ju på väg till hockey tidigare idag. Ebbah, Filip som skulle spela och jag. Ludvika var målet för dagens bortamatch och Filip var grymt taggad på att försöka göra sitt första mål för säsongen. När vi kommit söder om Borlänge så börjar bilen först låta liite annorlunda. Sådär så att man hör att något inte är som det brukar, utan att givetvis veta vad det är. Vi passerar en korsning där bilen framför ska svänga så vi tar det därför lugnt, men när jag ska gasa på igen efter korsningen så saknas det kräm. Avsaknad av kräm övergår snabbt i någon slags kraftförlust så jag kopplar väl ur i ett försök att nå nästa korsning. Inser att det är kört och stannar vid sidan av vägen innan det blev ett körfält på denna 2-1-väg.
Skoj!
Börjar med att ringa ett par föräldrar till andra hockeyspelare och får tag på en som vänder runt för att hämta upp Filip. Ebbah och jag stannar med Bin Saaben. Ringer försäkringsbolaget som säger att bärgaren kommer om 5-60 minuter. 20 minuter senare så ringer bärgar'n upp och säger att han är på plats om 35-40 minuter...
Ebbah och jag gjorde därför det enda rätta, lämnade bilen, kröp under viltstängslet och promenerade på den intilliggande åkern.
Ebbah på en åker.
Bärgar'n kom, försökte ladda batteriet för att starta bilen men fick ge sig. Den ville inte igång, helt enkelt.
Tack och hej, leverpastej!
Allt var inte bara jämmer och elände, Falu IF vann över Ludvika med 16-6 och grabben blev tremålsskytt!
Skoj!
Börjar med att ringa ett par föräldrar till andra hockeyspelare och får tag på en som vänder runt för att hämta upp Filip. Ebbah och jag stannar med Bin Saaben. Ringer försäkringsbolaget som säger att bärgaren kommer om 5-60 minuter. 20 minuter senare så ringer bärgar'n upp och säger att han är på plats om 35-40 minuter...
Ebbah och jag gjorde därför det enda rätta, lämnade bilen, kröp under viltstängslet och promenerade på den intilliggande åkern.
Ebbah på en åker.
Bärgar'n kom, försökte ladda batteriet för att starta bilen men fick ge sig. Den ville inte igång, helt enkelt.
Tack och hej, leverpastej!
Allt var inte bara jämmer och elände, Falu IF vann över Ludvika med 16-6 och grabben blev tremålsskytt!
Etiketter:
Bilar,
Bin Saaben
Högkadensnior
God morgon!
Istället för sovmorgon så blev det en Risifrutti och fem stycken nioettor. Nio minuter pangpang följt av en minuts desperat försök till återhämtning, gånger fem. Gick ut hårt med 2,7 kilos belastning och 110 i kadens under dom två första, gick ner till 108 i den tredje intervallen. Sedan var jag stum som en betongsugga, så jag lät pulsen bestämma den fjärde intervallen som landade på 103 i kadens. Eftersom jag ville ha hög kadens idag så körde jag bara med 2,5 kilo på sista intervallen men 110 i kadens igen. Snitteffekt på intervallerna blev alltså 297, 297, 291.6, 278.1 och 275 watt.
Sammanfattat så kan jag väl säga att jag inte var så stark som jag hoppades (konstigt vore väl det, för man hoppas ju alltid att man är liiite starkare än man egentligen är) men att jag nu var vuxen nog att anpassa passet efter kroppen.
Hela passet hittar ni här: http://connect.garmin.com/modern/activity/666530363
Nu bär det av till Ludvika för Filip har bortamatch i hockey. Heja!
Istället för sovmorgon så blev det en Risifrutti och fem stycken nioettor. Nio minuter pangpang följt av en minuts desperat försök till återhämtning, gånger fem. Gick ut hårt med 2,7 kilos belastning och 110 i kadens under dom två första, gick ner till 108 i den tredje intervallen. Sedan var jag stum som en betongsugga, så jag lät pulsen bestämma den fjärde intervallen som landade på 103 i kadens. Eftersom jag ville ha hög kadens idag så körde jag bara med 2,5 kilo på sista intervallen men 110 i kadens igen. Snitteffekt på intervallerna blev alltså 297, 297, 291.6, 278.1 och 275 watt.
Sammanfattat så kan jag väl säga att jag inte var så stark som jag hoppades (konstigt vore väl det, för man hoppas ju alltid att man är liiite starkare än man egentligen är) men att jag nu var vuxen nog att anpassa passet efter kroppen.
Hela passet hittar ni här: http://connect.garmin.com/modern/activity/666530363
Nu bär det av till Ludvika för Filip har bortamatch i hockey. Heja!
2015-01-05
Lågkadensfyror
Effekt-kurva från dagens pass, hela träningen hittar ni här: http://connect.garmin.com/modern/activity/666129284
Slog till på stort idag och smällde av åtta stycken lågkadensfyror.
6,2 kilo i motstånd och snittkadens på 55, 55, 56, 55, 55, 55, 56 & 56 ger en snitteffekt på 343.325 watt. Mycket bättre än befarat, även om jag också fick gräva djupare än önskat. Även om kraften i benen är ganska långt från förra året vid den här tiden så är motivationen istället flera gånger större.
Med motivation och tålamod så ska det nog kunna bli kräm i buggarna till slut.
Körde alltså ett Åstrand(vila i frid!)-test som uppvärmning på 250 watt med 143,5 i snittpuls och sedan åtta stycken fyraminuterintervaller med två minuters vila mellan varje. Avrundade passet med fem minuter kring distansintensitet för att trampa ur benen.
Slog till på stort idag och smällde av åtta stycken lågkadensfyror.
6,2 kilo i motstånd och snittkadens på 55, 55, 56, 55, 55, 55, 56 & 56 ger en snitteffekt på 343.325 watt. Mycket bättre än befarat, även om jag också fick gräva djupare än önskat. Även om kraften i benen är ganska långt från förra året vid den här tiden så är motivationen istället flera gånger större.
Med motivation och tålamod så ska det nog kunna bli kräm i buggarna till slut.
Körde alltså ett Åstrand(vila i frid!)-test som uppvärmning på 250 watt med 143,5 i snittpuls och sedan åtta stycken fyraminuterintervaller med två minuters vila mellan varje. Avrundade passet med fem minuter kring distansintensitet för att trampa ur benen.
Etiketter:
4x4,
8x4,
Cykling,
Garmin Connect,
Testcykel
2015-01-04
Ett par timmar på Varpan
Hej!
Efter träningen så kollade jag på Tour de Ski, duschade och åt mat. Sedan tog barnen och jag med målet, klubbor, puckar, skridskor och hjälmar till sjön Varpan. En promenad på ungefär 268 meter. Först så körde vi en del lekar med klubba och puck, åkte runt nära målet och roade oss. Sedan stack vi iväg på en "långtur" också innan vi nöjde oss för dagen och gick hem igen. Sony-telefonen i fickan som vanligt så jag tog fram den då och då för att ta någon bild:
Nu måste jag skaffa all möjlig utrustning för att åka långfärdsskridskor också känner jag...
Det blev ju en riktigt aktiv och rolig dag det här och jag vet åtminstone en som kommer att somna ovaggad i kväll. Har faktiskt redan gubbvilat lite när jag låg i Filips säng samtidigt som han spelade TV-spel.
/Trötting
Efter träningen så kollade jag på Tour de Ski, duschade och åt mat. Sedan tog barnen och jag med målet, klubbor, puckar, skridskor och hjälmar till sjön Varpan. En promenad på ungefär 268 meter. Först så körde vi en del lekar med klubba och puck, åkte runt nära målet och roade oss. Sedan stack vi iväg på en "långtur" också innan vi nöjde oss för dagen och gick hem igen. Sony-telefonen i fickan som vanligt så jag tog fram den då och då för att ta någon bild:
Nu måste jag skaffa all möjlig utrustning för att åka långfärdsskridskor också känner jag...
Det blev ju en riktigt aktiv och rolig dag det här och jag vet åtminstone en som kommer att somna ovaggad i kväll. Har faktiskt redan gubbvilat lite när jag låg i Filips säng samtidigt som han spelade TV-spel.
/Trötting
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



































.png)






