Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-01-07

Tillbaka till verkligheten

Godmorgon vänner och nästan vänner!

Idag är det dags att gå tillbaka till jobbet igen. Sedan den 3:e december så har jag ju varit in två dagar innan jul och så nu en dag efter årsskiftet, risk för ringrostighet alltså. Nu ska jag ju tillbaka på riktigt också och inte ha någon ny långledighet framför mig, kanske tur då att arbetsveckan bara blir tre dagar lång.

De flesta av er vet väl redan att jag jobbar med buss. Idag öppnas en ny gata i Falun, enbart avsedd för bussar. Bussgatan heter Knutpunkten och ska tillsammans med det resecentrum som byggs fungera som Faluns nav för kollektivtrafik. Jag ska nu dit för att se hur det går med buss- och resenärsflöden i morgonrusning. Förhoppningsvis så går det ju bra, även om det blir första dagen med någonting helt nytt för både förare och resenärer.
Knutpunkten.

Det kommer finnas annat bussfolk på plats, så jag ska väl mest se hur det fungerar innan jag smiter iväg till tandläkaren. Det har nämligen visat sig att konstant småätande av godis är dåligt för tänderna!? Det ska väl borras och lappas lite, helt enkelt. När tandläkaren är klar med mig så ska jag till kontoret någon timme och sedan åker jag tillbaka till Knutpunkten för att se eftermiddagens högtrafik innan det är dags att runda av. Känns ändå som en lagom första arbetsdag. Skönt också att starta och avsluta dagen i Falun, känns lyxigt.

Vilodag idag för övrigt. Skönt det med faktiskt. Har ju kört distans, lågkadensfyror och högkadensnior dom senaste tre dagarna så vila behövs. Klockan rekommenderade 58 timmar efter gårdagens hårda pass. Ska försöka få till fyra pass i rad torsdag till söndag. Kan bli king det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar