Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-01-14

Tålamodet

Hej hej!

Igår så var jag hos tandläkaren.

På kvällen så hängde jag upp en vörtbrödlimpa i vårt fågelmatningsträd.

Som vilken dag som helst alltså.

Ni vill ju helst läsa om cykling har jag förstått, så därför har jag tränat. Körde tre stycken 20 minuter långa intervaller igår kväll. Tyckte ändå att det gick hyfsat även om den sista intervallen var tuff. Kände mig inte alls tränad för att fixa tre, men det gjorde jag ju ändå. Höll mig på 276 Monark-watt rakt igenom intervallerna.
Jag har ju tjatat lite om tålamod denna vinter, för det är något som jag verkligen behöver ha med min träning nu när jag startade vinterträningen ganska sent och ganska klent. Nu prövas ju tålamodet när jag ändå har tränat i en dryg månad och det knappt har hänt någonting. Jag väntar liksom på lyftet, när det ska börja kännas bra igen och jag kan öka effekten. Inte igår, troligtvis inte idag, men någon snart önskar jag ju att det ska ske. Å andra sidan så har jag ju tre månader på mig att få det där lyftet. Tålamod, tålamod.

Kollade lite gamla pass (bra med bloggen och Garmin Connect) och kan konstatera att jag är ca: 18 watt klenare i år än förra året under mina intervaller. När jag kör mer lågintensivt, som min Åstrand-uppvärmning, så skiljer sig inte kapaciteten mot i fjol. Kapaciteten skiljer sig bara i det där lilla momentet när jag ska vara stark... Det kommer nog snart. Jag har tex tränat dubbelt så mycket hittills i januari som jag gjorde under inledningen av 2014, det borde ge utslag snart och göra att jag närmar mig fjolårets styrka.

Nog tjatat, nu är det dags att tjäna lite pengar igen. För er som vill detaljstudera passet, så hittar ni det här: http://connect.garmin.com/modern/activity/673163006

2 kommentarer:

  1. Hej Henrik
    Tack för en inspirerande blogg.
    Själv på G igen efter många års tävlingsuppehåll.
    Så här letar jag inspiration. Ser man vad andra gör så är det betydligt lättare.
    Så när ungarna sover så är det träning som gäller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Tack själv. Något ska man ju ha att göra på kvällarna innan man går och lägger sig.

      Radera