Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-01-18

Vinterns bästa pass

Hej!

Äntligen något som kan kallas för lyft efter en lång tid med tålamod. 6 watt mer än senast och bättre känsla. Körde 3x20 min på 282 watt. Jämfört med tidigare i vinter: 2x20 @279w eller 3x20 @276w så är det ju ett fall framåt. Fick en liten höjning av självförtroendet senast när jag körde 4x4 och för första gången i vinter överraskade positivt på mig själv.
Hade väl livets träningssällskap igår också.

Släcker törsten efter avslutat pass och funderar lite på dom nya siffrorna som jag får ur mina uppdaterade pedaler.

Nya grafer. Pedal Center Offset är hur centrerat trycket på pedalen är. Vänsterpedalen ligger ganska tydligt på + vilket betyder att trycket är åt ytterkanten av pedalen. Kan vara läge för en justering i sittställning för att få kraften mer centrerad.
Power Phase är vilka vinklar i tramptaget där jag genererar mest effekt.

Andra intressanta siffror:
87% vänster/88% höger
Rundtrampseffektivitet vänster/höger
27% vänster/26% höger
Pedaljämnhet vänster/höger

Det där lär vi kika närmre på, nu lär jag sticka till Filips innebandymatch. Jodå, den är idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar