Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-02-16

Lunchpass

Hej vänner!

Körde igenom femton stycken "kortbackar" på testcykeln tidigare idag. Frida somnade i en bra tid så jag hann träna innan det var dags att hämta Filip och Ebbah från skolan. Kortbacke är en variant på enminutsintervaller där man kör stenhårt i 45 sekunder, tokgasar i 15 sekunder och sedan vilar en minut. Detta upprepade jag alltså femton gånger idag. Svinjobbigt och den korta vilan gör ju att ansträngningen ökar ganska snabbt.

Senast jag körde dessa (4:e januari) så höll jag 450 watt i tio stycken intervaller, idag blev det 465 watt i femton intervaller. Ett ganska tydligt kliv framåt alltså, ni som gillar siffror, grafer och annat kan kika här: https://connect.garmin.com/modern/activity/1052602169

Till er som kanske tror att jag är en oansvarig förälder som lämnar mitt sovande barn ensam för att träna nere i källaren kan jag bara säga att ni har rätt. Men, jag håller koll ändå. Skype är min vän vid sådana här tillfällen, då jag helt enkelt ringer ett videosamtal mellan min telefon och en surfplatta och kan hålla koll på Frida varje sekund utan att behöva lämna cykeln:
Frida sover i soffan, jag gör tummen upp nere i källaren. Glöm inte att stänga av mikrofonen om ni ska göra likadant, så slipper barnet vakna av eurotechno, fläktens surrande och ansträngda vrål.

Planering är ju a och o vid sådana här tillfällen och 1½ minut efter min sista intervall så började Frida att skruva på sig och det var dags för mig att kliva av cykeln och gå upp till en nyvaken Frida. Har jag sagt att jag jobbar med planering när jag inte är föräldraledig?

2 kommentarer:

  1. Bra Jobbat:) själv blev det lite skogs stigar. Här hemma så är det inte mycket snö. :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Lite snö innebär ju tidigare skogspremiär på riktigt, inte fy skam.

      Radera