Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-02-12

Fredag - dags att ta till flaskan

Jag skrev ju igår att jag hade fått paket, det var flaskor från Powerbar!

Idag är det fredag. Fredag är fredagsmys för många med barn och för en del av er som läser här så finns också någon form av fredagsfys med på dagens schema. Min träning för veckan står faktiskt skriven på den där lappen som ligger där på bordet i bilden ovan. Den lapp jag skrev när jag planerade för Högbos Fatbike-tävling. Idag är det åttatvåor som gäller, alltså åtta minuters hårt jobb följt av två minuters aktiv vila. Tänkte köra fem stycken sådana åttor idag.

Just nu så snöar det lite lätt och marken är vit igen, det ska faktiskt snöa ända till imorgon efter lunch någon gång. Det blir väl lite finare TV-bilder från Svenska Skidspelen som pågår här i helgen, men annars är det mest i vägen eftersom man inte ser all is som lurar därunder. Hade faktiskt tänkt att köra dagens intervaller ute, men när jag inte ser isen så vill jag inte maxa. Så det blir testcykel idag igen.

Ett annat event som pågår i Falun i helgen är bancykel-SM i Velodromen. Information om tävlingarna finns på Velodrom CK's hemsida: http://www5.idrottonline.se/VelodromCK-Cykel/Tavlingar/Bancykel-SM20152016/

1 kommentar:

  1. Åttor! Det var längesedan jag körde, gillar ju åttor - tack för den påminnelsen!

    SvaraRadera