Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-02-15

Ny partner i sängen +ANNAT

Hej!!!!

Alltså, som om jag inte hade nog med siffror och grafer i mitt liv? Nu har jag börjat sova med min Garmin Forerunner 920 XT också bara för att den ritar upp min sömn så fint:

Det enda jag stör mig lite på är att klockan tycker att jag sovit 8:03 när jag faktiskt varit vaken i typ 22 minuter under tiden också. Så egentligen har jag ju sovit typ 7:40.

Förklaring till min vakenhet på natten: Första lilla strecket i färgen cerise är nog när min fru kom hem från jobbet. Vet att jag vaknade till då. Den andra längre perioden med vakenhet är när Frida vaknade för att få välling. Minns att jag kollade på klockan direkt jag vaknade och den sa 05:56, men enligt grafen så har jag varit vaken sedan 05:48. Det kan ju faktiskt stämma att Frida väckt mig från då men att jag liksom vaknat på riktigt först åtta minuter senare.

Jag har bara sovit några dagar med klockan, så jag kan tyvärr inte använda dess data för att sammanfatta förra veckans nattsömn. Tyvärr så har jag sullat bort lite data så jag kan inte heller ge er någon exakt sammanfattning. Men lite drygt sex timmar par natt blev det i alla fall.

Igår under min härliga cykeltur så testade jag för första gången Powerbars Energize Wafer.

Jag var lite orolig att det skulle vara någon smulig historia, typ som en kexchoklad. Men rånet höll ju ihop riktigt bra och var inte alls lika luftigt som andra rån kan vara. Blev positivt överraskad av både konsistens och smak. Den där sylten hade typ samma konsistens som jag kan tänka mig att torkad marmelad skulle ha. Det var liksom inte klibbigt som marmelad, men inte heller torrt.
Den är full av energi och energivärdet per 100g är bra, men eftersom den ändå är ganska luftig så väger den lite mindre än en vanlig Powerbar ( 40 vs. 55 gram). Därmed får man inte i sig riktigt lika mycket per energibar. En av fördelarna med denna är att den liksom inte fryser i kyla eller smälter i värme. Så när det är ett gäng minusgrader ute så är den ändå lätt att äta.

Idag är det minus sexton (16!) grader ute. Hej, vinter! Det är ju nästan så att jag ska ut och väcka liv i arbetet på Öijer Arena igen genom ett par spolningar av isen.

Idag ska Frida och jag hänga lite på dagis. Första riktiga inskolningsdagen. Lite spännande är det även om jag har en massa barn sedan tidigare och vi redan varit dit en gång och "hälsat på". Jag tror att Frida kommer att trivas som fisken i vattnet och är inte ett dugg orolig för det. Ska bli kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar