Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-02-10

Nytt rekord

Hej hej och godmorgon kära vänner!

Igår kväll/natt så körde jag mina enminutsintervaller och lyckades ta rekord igen! Precis som så många gånger förr så körde jag med fem kilos motstånd och denna gång fick jag snittkadensen 95,7, vilket ger snitteffekten 478.5 monarkwatt.
Det är nu hög tid att öka motståndet när jag kör mina enminutsintervaller. Fem kilo funkade bra när jag höll mig på lite drygt 90 i kadens, men nu närmar jag mig 100 och då blir det rätt drygt. Speciellt nu när jag står upp varannan intervall.
Jag tror att om jag lägger på mer motstånd så kommer också effekten att öka, vilket kommer göra att jag når nya nivåer och att nya rekord är att vänta. Har höjt mig med 14 watt sedan förra vintern, fler watt kommer det att bli.

Det är helt sjukt så stum jag blir av dessa intervaller, mådde illa till jag somnade igår. Alltså ungefär en timme med illamående från att jag var klar till dess att jag slocknade. Det kändes också som om huvudet höll på att sprängas. Så mycket syra... Det syns också genom passet hur stum jag blir. Faktum är att snitteffekten efter åtta intervaller var drygt 486 watt. Så jag tappade rätt mycket i dom sista två intervallerna där. Helt sjukt stum, glad att jag ens tog mig igenom dom.

Den här bilden tog jag faktiskt halvvägs genom passet, då med en snitteffekt på 493 watt och rätt säker (som ni kan se) på att jag skulle ta nytt rekord. Om jag bara hade vetat hur stum jag skulle bli i dom sista intervallerna....

Idag väntar 4x4, det lär ju också bli en syrafest...

Hela gårdagens pass hittar ni här: https://connect.garmin.com/modern/activity/1045283733

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar