Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-02-06

Fullt ös och stum

Tjena!

Det blev ju cirka tio timmar med fullt ös idag. Skönt med helg så man kan ta det lugnt? Från 09:30 när jag publicerade morgonens blogginlägg till för en liten stund sedan har jag hållit igång. Klockan säger just nu 12870 steg, årsbästat ligger på 14031 steg, så det är väl en av årets mest aktiva dagar i alla fall.

Det började ju direkt efter blogginlägget med att förbereda för att Filip skulle vara med på hockeykalaset. 10.05 klev vi in på Intersport för att köpa present, 10:15 var vi på Lugnet för kalaset.
Filip i blå tröja där vid blålinjen.

Efter att ha lämnat av Filip så svängde jag förbi Intersport igen, hade ju glömt att även Filip behövde något därifrån, nämligen tejp till sin klubba. Sedan svängde jag förbi macken för att köpa spolarvätska och tvätta rutorna. Sånt väder nu...

Hem för att flytta bilstolen från ena bilen till den andra och också flytta barnvagnen till samma bil.

Jagade på Ebbah som hade sin hockeyhjälm i skolan. Fick gå ner i källaren och skruva ihop en hel hjälm av två trasiga. Så, iväg till Gullnäsgården och Sennäsets Byförenings familjedag.
Det hade kommit 5-10 cm blötsnö i natt, så vi passade på att tillverka Olof nere på isen.

Det var bara en mamma med sina två barn där när vi kom dit och hon höll på att skotta bort lite av den där tunga snön med dåliga isskrapor. Så jag fick en hel del styrketräning där med att försöka få fram lite åkbar skridskoyta. Tungt satan, lär få träningsvärk i överkroppen av detta. Utöver snögubbebygget så skottade jag hela tiden tills det var dags att hämta Filip igen. Sprang hem och gasade iväg till Lugnet. Då hade det kommit några fler barn och vuxna till isen och Ebbah ville stanna kvar utan mig.
Filip och jag svängde förbi macken för inköp av Pucko och Kexchoklad innan vi åkte raka vägen till Gullnäsgården, utan att passera hemmet.

Vi hann inte mycket mer än komma dit innan övriga gav sig av därifrån. Vi var dock uthålliga och stannade kvar ytterligare ett tag. Då hade jag med mig snöskyffel för att kunna skotta lite bättre. Filip och jag lirade lite enmålsmatch (jag vann med 5-4!), sedan körde vi Följa John och Tatten.

Tog oss hem, åt mat och sedan skjutsade vi Filip till en kompis innan Ebbah och jag åkte ner till stan för inköp av present till Filip (fyller 9 år på måndag) och Ebbahs kompis som hade kalas idag. När vi hade köpt presenter så hade vi ca: 20 minuter att slå ihjäl så det blev en fika på stan med Ebbah. Härligt!
Bullen till mig, Daimtårtan till Ebbah (hon åt hälften).

Efter fikat blev det raka vägen till kalaset där jag lämnade Ebbah. Åkte då hem, tränade (mer om det senare snart) innan det var dags att åka tillbaka och hämta henne. Skarvade vidare för att plocka upp Filip och vi åkte till affären för att handla lite. Lämnade sedan de hemma och jag åkte till Bjursås för att hämta Emily.
Kom hem typ 20 över sju och är helt slut. Klent virke i farbror.

Ja, det var väl min dag i text och Xperia-bilder det. Nu kan ni som är intresserade få läsa lite om träningen...

Planen för dagen var lågkadensfyror. Senast det begav sig så snittade jag 346 watt i tolv stycken. I och med att jag klämde in passet under kalaset som Ebbah var på idag så hade jag inte tid med tolv. Det blev åtta stycken, även om jag kanske hade kunnat klämma någon till. Ställde in siktet på 6,3 kilos motstånd och 55 i kadens, vilket motsvarar 346.5 watt. Eftersom jag dels var uppe i varv efter en stressig dag och dels hade bråttom med träningen så gick jag ut lite optimistiskt/stressat. Blev jobbigt efter några intervaller och snitteffekten landade på 352 watt idag. Kände att benen tagit lite stryk av gårdagens pass när jag körde mina stenhårda tjugor. Blev därför grisigt idag.

Men nu är det gjort i alla fall och jag kan lägga mig i tid i kväll. Tänkte lägga mig samtidigt som Filip och Ebbah, efter Melodifestivalen.
Dagens pass: https://connect.garmin.com/modern/activity/1041311337

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar