Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-02-15

Superbillig sadelväska och första dagen på dagis

Tjänna!

Igår när jag skulle ut och hoja i vintervädret så skulle jag överfylla mina ryggfickor och behövde därför avlasta genom att lägga lite prylar i en sadelväska. Tyvärr har min optimala sadelväska gått sönder och jag har bara två jättestora sadelväskor hemma nu. Så jag funderade på hur jag skulle göra och kom då att tänka på landsvägscyklister som ibland fäster ett däck med en rem under sadeln. Men eftersom jag ville ha med mig både slang och verktyg så behövde jag någon behållare att lägga sakerna i...
En gammal cykelstrumpa, däckavtagare, slang, multiverktyg och en spännrem. Man kan ju lika gärna ta en plastpåse eller något, men jag ville ha något som skyddade mot skav. Verktyget har ju en del vassa delar, så därför blev det en strumpa. 

Sadelväskan.

Det där funkade ju skitbra, en riktig sadelväska är ju oftast mycket bättre. Men det där duger ju i krig, så att säga. 

-----

Idag var ju första dagen för vår lilla kyckling på dagis. Allt gick bra, som väntat och imorgon ska vi testa på att äta frukost och utelek där också.

Nu sitter jag här med Ebbah bredvid mig, vi väntar hem Emily (dans) och Filip (kollar innebandymatch med kompis) innan vi kan slänga alla i säng och träna en sväng.

8 kommentarer:

  1. Skön lösning! Strumpor är underskattat, mitt första cykelår åkte jag runt med tubsockor över cykelskorna, funkade perfekt. Sedan blev jag vänligt men bestämt tillsagd att det inte var så cykelruktigt och att det fanns skoskydd att köpa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns ju elitåkare som åker runt med strumpor utanför skorna. Bianchi hade till och med en modell på skoöverdrag som var en modifierad strumpa, så helt fel ute var du inte.

      Radera
  2. Smidigt, en plastpåse utanpå så är den vattentät oxå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, men i den kölden så var det lite overkill. :)

      Radera
  3. Sådär satte jag fast min sadelväska för några år sedan men den lossnade när jag passerade ett djurgaller i ca 55 km/h, sadelväska kilade fast sig mellan ram och bakhjul så det det blev lite sladdigt när hjulet låstes helt. Spännande.
    Du har själv passerat samma galler när du Cyklade Tour of Jamtland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter ju helt klart spännande det där. Jag körde sista (senaste?) upplagan av Tour of Jämtland. Älskade tävlingen!

      Radera
    2. Men jag nöjde mig med Trondheim-Åre på 26 HT, du körde hela touren.

      Radera
  4. För visst hade du kört Tour of Jamtland om jag inte minns helt fel.

    SvaraRadera