Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-02-27

Idag börjar cykelsäsongen på riktigt

Tjena!

Visst har det gått en massa cykeltävlingar redan under 2016, men idag tycker i all fall jag att den internationella landsvägssäsongen börjar på riktigt och den börjar med Omloop Het Nieuwsblad.
Inga svenskar med idag, men i morgondagens Kuurne-Brussel-Kuurne så är falubon Jonas Ahlstrand med.
Livestream finns tillgänglig från 13:30 idag och 14:00 imorgon.
Dessa tre sidor brukar länka till livestream-sidor, så håll koll på Procyclinglive, Steephill och Cyclingfans. Två sidor som sänder idag med georestriktion är Sporza och RTBF.

Två år i rad har Ian Stannard vunnit, men i år är han inte med. I fjol knäckte han inte mindre än tre stycken cyklister från Etixx-Quickstep i den dramatiska finalen:


Själv så ser jag fram emot lite testcykel idag igen, ca: -10 ute och det är långt ifrån någon landsvägssäsong utanför fönstret. Jag vet att det planeras för träningstävlingar på MTB med start redan 9:e mars (på snötäckta stigar, i mörker?). Men jag är sugen på att slänga ihop en tävlingsträning på vintriga skogsbilvägar, skulle det vara intressant? Då kan liksom både MTB och landsvägscyklister köra.
Tänkte att vi kunde tävlingsträna här, kom på tanken igår när jag cyklade förbi där och kände tävlingssuget slå till.

5 kommentarer:

  1. Tävlingsträna är kul. Vi har kört cross/MTB-cup hela vintern en gång i veckan. Avslutar med Skåne Mästerskapen i cykelcross den 12 mars.
    https://www.facebook.com/groups/527133140772962/

    SvaraRadera
  2. Jag är på!

    SvaraRadera