Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-02-21

Fällde en tår idag

Och det var inte över dagens miserabla testcykelpass. Hade inget i benen alls, utan lämnade nog det mesta ute i snön igår. Svettades som en gris och benen skrek. Pulsen var aldrig speciellt hög, men det är väl också naturligt efter gårdagens pass. Klev av i tredje av fem intervaller. Visserligen  med (och kanske på grund av) fina watt. Nytt försök med träning i kväll!
Slaktad. Dum. Stum. Slut. Färdig. Slut som artist. Finito. Tur att jag har nappflaskan.

Anledningen till att ögonen tårades idag var att Sven Nys avslutade sin karriär med dagens lopp i Oostmalle. Kevin Pauwels hade avgjort tävlingen, det fanns en jagande grupp på ungefär fem cyklister och i gruppen bakom var Sven Nys. Istället för att kriga om en 6-7:e placering så stannade han ute på sista varvet och väntade in sin vän och lagkamrat Sven Vanthourenhout så att de kunde avsluta loppet och karriärerna tillsammans.
Att jag fick se detta, för mig, stora ögonblick via en klassiskt dålig fulstream kändes faktiskt helt rätt. Det är ju ändå så det var förr, när jag började kolla crosstävlingar via nätet. Då, precis som nu, med Sven som favorit.
Sven Nys har länge varit en stor förebild och källa till inspiration hos mig. Tack för allt!

Här har ni upploppet och avslutet på två karriärer. Sven omfamnas av en emotionell son, Thibau, som ni säkert kommer få se på cross-sändningarna om några år.

Afscheid van een icoon... Bedankt voor alle mooie momenten Sven Nys! 🚴🏻󾭚

Publicerat av Play Sports den 21 februari 2016

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar