Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-02-21

Sven Nys sista cyclocross-tävling

Hej och godmorgon!

Idag körs Sluitingsprijs i Oostmalle, vilket alltså blir Sven Nys sista tävling som cyclocross-proffs. Tävlingen startar klockan 15:00 idag och ni kan se den live via någon länk som ni hittar här eller här.

-----

Söndagar brukar innebära sömnrapporter och så också denna vecka. Nu har jag fått ihop första kalenderveckan med min Garmin-klocka som sömnmätare. Funkar ju riktigt bra med appen, dock så måste jag justera insomningstiden eftersom klockan tror att jag somnat om jag legat stilla ett tag. Så går man och lägger sig och ligger helt stilla och vaken ett par timmar så tror ju klockan att man sover.
Endast två av sju nätter fixade jag sömnmålet med 7+ timmars nattsömn och snittet hamnade på 6:08. Men då lär vi dra bort dom där 13 minuterna per natt som jag varit vaken också och då hamnar vi på ett snitt av 5:55. Inte bra.


Igår var jag ju ute och cyklade. Så himla härligt! Idag är det dock tillbaka till källaren som gäller. Ska se om jag kan och hinner smyga in ett dubbelpass idag, vore nyttigt. Har denna vecka sparat den värsta träningen till sist. Egentligen är inte själva träningen i sig värre än andra intervallpass, men benen tar så mycket stryk att det blir jobbigt efteråt. Alltså typ dagen efter. Därför sparade jag detta pass till sist denna gång, för om jag skulle ha kört lågkadensfyror igår så hade benen varit trasiga idag. Apropå gårdagens inlägg med rundtrampseffektivitet och kadens. Mina ben tar mycket mer stryk av fyror på låg kadens än dom gör på varierad eller hög kadens.

Nu är det dags för en rejäl frukost, vi hörs lite senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar