Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-02-07

Filip blir nio och jag har gett upp vintern

Ostfibrer, måste väl också vara bra för magen?

Sådär ja, ungarna är i säng nu. Saknas bara att släng mig själv i säng också. Ingen träning idag då det typ är först nu som jag kunnat börja träna och nu är sömnen viktigare än det här passet. Det blev ju ändå en hel del bra träning denna vecka som jag får ta med mig. Det jag missar är ju distans och det är inte alltid det viktigaste. Distans är bra dock, det tycker i alla fall jag.

Imorgon fyller Filip år. Nio stora år. Hockey-Filip. Allting kretsar kring den sporten och det är proffs han ska bli.
Bild från en av hans tre matcher idag. Precis just här är väl inte höjdpunkten på hans karriär. Ja, det är han som ligger upp och ned...

Det här vädret gör att jag har gett upp hoppet om vintern -15/16. Så himla värdelös vinter vi har haft alltså och nu tror jag det är försent för att det ska kunna bli några episka skoterspårsturer i vinterlandskap. Det kommer liksom inte hinna bli tillräckligt mycket snö för att skoteråkarna ska ut och åka ens. Nej, nu skiter jag i den här vintern och hoppas på barmark snart istället. Den är ju inte långt borta och jag ser ju hur ni andra tränar på stigar hela tiden.
Ja, jag är lite avundsjuk.
SMHI har ju en snödjupskarta och där kan jag se att det nästan är värt att ta bilen några mil för att kunna träna på barmark. http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/snodjup Alltså istället för att köra distans här hemma så borde jag åka någon timme söderut för att köra lite i någon skog istället. För här har vi ändå en hel del snö, men det verkar ju vara barmark bara ett tiotal mil bort.
Har ni några bra tips på ställen att cykla barmark på nu?!

Nästa helg är det ju fatbike-tävling i Högbo, undrar hur deras snöläge ser ut. Jag har ju sett bilder därifrån och dom har då sett vintriga ut, men det var väl någon dag sedan nu också. Det ska ju bli kallt till helgen så det blir säkert hårt (isigt) och snabbt.

Ja, nä. Äsch. Vi rundar av nu. Dags att iordningställa köket och gå och lägga sig. Ny dag imorgon. Med Filips födelsedag i fokus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar