Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-02-19

Mask i magen av att äta snö

Frida på dagis, tuggandes på en spade.

Här om dagen så åt Frida lite snö på dagis och jag sa, lite på skoj, åt henne att sluta äta snö så att hon inte får mask i magen. Har ju aldrig hört talas om att någon människa någonsin har fått mask i magen pga snö. Så jag tänkte att det där väl är en myt bara. Lite som att det finns troll i skogen å så där.
Så jag sa det till dagisfröknarna att jag aldrig hört talas om någon som fått mask i magen av att äta snö. Men då sa de direkt att det har de sett det flera gånger och att vissa föräldrar nästan får panik av att se maskarna.........

Oj, jösses. Ut med spaden ur munnen, unge!

Idag sa en av fröknarna till ett annat barn att sluta äta snö så barnet inte skulle få mask i magen, IGEN.

Jepp, that's it, spotta ut spaden!

-----

Stor dag för mig idag, nådde nämligen 500 prenumeranter på YouTube!

Jag vet att jag har varit kass på att producera videos på sistone, men det har varit lite kaos i livet så inspirationen har inte riktigt infunnit sig. Dessutom så kör jag ju typ två utepass i månaden och jag tänker att testcykelpass inte är så roliga att filma?!

-----

Inläggen om inbjudningstävlingar fick ju en hel del kommentarer och jag har nu svarat på allt tror jag. Ni får gärna kommentera alla mina blogginlägg, det är så välkommet så! Jag fick ju faktiskt en inbjudan till en tävling via en av kommentarerna och senare idag så fick jag också en via e-post. Så här kan det se ut:


Vet inte vad det är som ska dryftas om just den där tävlingen. Men det kanske är något upplägg typ med att tävla ut en start i bloggen, kanske lite frågor kring själva arrangemanget som de vill ha mina synpunkter på. Eller så vill de bara ha en arbetsinsats för fristarten?
Jag får ta reda på det helt enkelt. Ska ta tag i den där 25 mejl stora samlingen i inkorgen nu när jag bloggat klart.

Jag får ganska ofta "erbjudanden" i egenskap av bloggare. Som då inte har med cykeltävlingar att göra. Det mesta är ju rent skräp och jag har aldrig sålt något blogginlägg trots mängder av förslag. Som mest har jag blivit erbjuden över 2000 kronor för ett blogginlägg med några länkar i. Så nog lär det finnas något värde i att synas i en blogg. Speciellt då för företag/organisationer som sysslar med cykel på något vis.

Aja, nog om det. Jag säljer inga inlägg, men kör gärna cykeltävlingar som jag själv vill köra.

-----

Igår så skrev jag ju att Filip fått feber. Idag har även Frida fått feber och även Ebbah ser lite slirig ut. Tuffa tider!
Filip kämpar på med sin feber, bild från tidigare idag då vi lirade lite på Öijer Arena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar