Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-02-14

Vilken tur!

Hej vänner!

Jag kom faktiskt ut på en cykeltur idag, i dom vintriga falufjällen. Lyckades få iväg Filip till sin hockeymatch med ett par kompisar vilket gjorde att Frida och jag slapp spendera några timmar i Säters ishall. Istället kunde jag cykla en sväng och ändå hinna hem i god tid till att Ronya skulle till jobbet. 

Efter ett par veckor instängd i källaren med Monarken så var det riktigt skönt att få komma ut och andas lite frisk luft igen. Att få sträcka på benen, sladda lite och kämpa med att bara ta mig fram. Det är ju det här jag gillar, att cykla utomhus. Egentligen borde väl all cykelträning ske utomhus (om man inte satsar på bana då...), men det går inte att komma ifrån att Monarken är väldigt effektiv och för oss med ett lite mer komplicerat livspussel så är det en direkt nödvändighet att träna inomhus också. 

Rundan gick över Norlingberg och via Törnbergs väg bort till Bjursås, därifrån åkte jag förbi Ski Center, till Andersbo och vidare till Rexbo via Sågsbo. Sedan var det bara att styra hemåt igen via Bjursås och Haghed. Fint så på en mix av plogade och oplogade vägar, med lite skoterspår som bonus borta i Bjursås. 

Benen kändes bra, även om jag inte hade den där riktiga distans-formen. Tack och lov så är ju det väldigt lätt att träna upp, krävs bara att man har tid att cykla några rundor. Blev lite trött i benen mot slutet men hade kolhydrater i både fast och flytande form från Powerbar med mig, så det gick ingen nöd på mig. Nu är jag dock sådär skönt distanstrött, trots att rundan inte ens tog tre timmar.

Information om passet hittar ni här: https://connect.garmin.com/modern/activity/1050479984

Tog några bilder med lite olika fotoapparater också, här kommer ett axplock:

3 kommentarer: