Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-02-11

Arrangör klar för MTB-SM, Långlopps-SM och CXSM 2016

Tjena och godmorgon!

Igår så skrev Bergslagsloppet att de kommer arrangera Långlopps-SM även 2016. Det var ju dom som också arrangerade denna tävling 2015 i Ånnaboda utanför Örebro.

Det är även sedan ett tag tillbaka att MTB SM kommer arrangeras i Värnamo.

Dessutom står det klart att cyclocross-SM kommer arrangeras i Eksjö.

Info om detta kan ni läsa här: http://scf.se/forbundet/nya-sm-arrangorer-har-utsetts/

Jag hade ju en punkteringsdag på Bergslagsloppet i fjol men minns att jag verkligen inte ville bryta tävlingen, utan ta mig runt tävlingen för att se banan. Det kunde ju vara nyttigt senare, tänkte jag då. Så rätt det nu visar sig att jag hade!
"Totalt 42 minuters stillastående idag var ju inte vad jag räknat med men trots all ståtid så fick jag se banan (kan vara nyttigt om jag ska köra Bergslagsloppet fler gånger) och ett bra träningspass."

Något annat vi minns var ju hur hela tätkvartetten körde fel och att det kunde ha gett femman i loppet segern. Nu blev det ändå inte så utan alla fick behålla sina placeringar i mål, trots den stora felåkningen.
Vi kan väl nästan gissa att man kommer säkerställa att ingen ska behöva åka fel i år.

Matthias Wengelin vann tävlingen i höstas. Han bor nu i Örebro och kommer tävla för Team Bergslagsloppet denna säsong, vi kan väl gissa att han är en av dom stora favoriterna även i år.

Foto: Ola Hellström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar