Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-02-17

Dubbelpass

Ah, det där var ansträngande....

Jag fick lite feeling igår kväll och körde ett andra pass för dagen. Dubbelpass alltså! Det hör ju inte till vanligheterna att jag sysslar med sådant men ibland så händer det. Det blir väl desto mer framöver när jag får pendla lite till jobbet och hem igen.

Jag satte igång och körde tjugor där på kvällen. Hade väl en ambition om att köra tre på 300 watt, senast pressade jag mig igenom ett sådant pass på 307 watt. Tänkte liksom bara rulla igenom passet utan att anstränga mig till max, men min brist på förstånd gjorde att jag satte av i rekordintensiteten 310 watt. Den första gick väl okej även om det började bli jobbigt sista tre minuterna. Det jävliga då är ju att jag vet att det kommer dröja typ tre minuter in i den andra innan det blir lika jobbigt igen och då har man 17 minuters plåga innan nästa vila. Ändå så gör jag såhär?! När jag väl hade lyckats slita mig igenom två stycken på i princip tangerat rekord för 3x20 så gick jag givetvis in för att höja rekordet sådär på dagens andra pass som jag bara skulle spinna igenom... Men efter 5:33 så tackade jag för mig och packade ihop. Då hade jag ett snitt på 316,8 watt.

Nåväl, mitt rekord för 3x20 tog jag ju i april 2015, så jag har ju ett par månader på mig att slå det där. Det sköna är ju att vara där och nosa lite. Känna lite på rekordet. Leka lite med känslan, ni vet? För att sedan bara smälla till någon vacker dag. Som ett rovdjur som leker lite med sitt tänkta byte. Rekordet kommer, det finns där.

Igår kväll så skrev jag ett inlägg som ni inte vill missa. Jag skrev nämligen om hur Giant-Alpecin kör sina intervallpass med 40-20 och så avslöjade Mattias Reck en övning dom kör med sina klättrare. In och läs det!

Idag så väntar först skjutsning av Filip till skolan, sedan tandläkarbesök med Ebbah och sedan skarva vidare till dagis för inskolning av Frida. Idag ska vi vara på dagis från det att vi lämnat Ebbah på skolan till dess att Ebbah och Filip ska hämtas från skolan igen. Lång dag på dagis för Frida alltså.

1 kommentar: