Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-08-17

Vill du bli coachad av mig 2.0?

Foto: Mårten Dalfors

Foto: Valentin Baat

Foto: Niclas Brus

I mars så skrev jag ett blogginlägg och frågade om någon ville bli cykelcoachad av mig, jag fick in svar från 95 personer som ville bli coachade i olika utsträckning! Efter en urvalsprocess så valde jag ut tre personer som jag i år har coachat.

Coachningen skulle vara gratis ett halvår och perioden sträcker sig fram till sista september.
Jag valde ut en ung tävlingscyklist, en ung elitcyklist och en motionär.
- För den unga tävlingscyklisten så ändrade vi upplägget halvvägs till att jag skulle vara bollplank.
- Den unga elitcyklisten har jag haft ett mycket gott samarbete med, den har fått med sig någon seger från säsongen och vi kommer att fortsätta samarbetet även nästa säsong!
- Motionären har gått ner i vikt under säsongen och tog sig nyligen igenom Cykelvasan öppet spår på ett mycket bra vis:

Ett urklipp från vår dialog under säsongen:
"Jag vill tacka dig för detta du gör för mig, betyder så mycket för min vilja o känsla.

Jag mår bra!!!

Härlig känsla."


Det har varit väldigt lärorikt att coacha dessa i år och jag är glad att jag tog steget att välja att träna cyklister. Jag har, som ni redan kunnat läsa, bestämt mig för att fortsätta att coacha/träna cyklister. Jag har ju länge känt att jag vill dela med mig och det känns bra att kunna dela med mig även på detta vis efter mina 20 år som cyklist.

Jag tänker att du som hör av dig till mig vill göra något lite extra bra av nästa säsong. Kanske är du en tävlingscyklist med höga ambitioner, kanske vill du förbättra din tid på Cykelvasan, Vätternrundan, eller något annat lopp? Du som hör av dig kanske inte har några ambitioner att vara med i något lopp men vill få in träningen i vardagen med jobb, familj och övriga livet för att må bättre. Låter det som om det skulle kunna vara du? Hör av dig!

För att kunna ge dig bästa förutsättningar för ett lyckat 2017 så bör samarbetet även innefatta träningen fram till säsongen. Så hör gärna av dig redan nu så kan vi starta upp under hösten/vintern. Nästa år, då jäklar!

Min tanke med upplägget är att vi har en inledande dialog om nuläge och målsättning, samt vad som krävs för att nå dit. Därefter erbjuder jag följande upplägg för cykel:

Alt 1:
Månadsvis aktiv coachning:
- Inledande dialog om förutsättningarna som gäller för just dig.
- Du får ett träningsupplägg anpassat just för dig, dina målsättningar och din livssituation.
- Veckovis avstämning/uppföljning via telefon eller e-post samt eventuella justeringar av programmet.
- Givetvis så stannar allt mellan oss, om vi inte kommer överens om annat.
Pris:
750:- per månad vid minst 12 månader.
800:- per månad vid minst 6 månader.
900:- per månad vid enstaka månader.

Alt 2:
Månadsvis coachning:
- Inledande dialog om förutsättningarna som gäller för just dig.
- Du får månadsvisa träningsupplägg anpassat just för dig, dina målsättningar och din livssituation.
- Givetvis så stannar allt mellan oss, om vi inte kommer överens om annat.
Pris:
600:- per månad vid minst 12 månader.
650:- per månad vid minst 6 månader.
750:- per månad vid enstaka månader.

Låter det intressant? Tveka då inte på att höra av dig till mig: henrikoijer@gmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar