Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-08-26

"Inte om det regnar"

Godkväll vänner!

Igår var jag inställd på cykelpendling idag, behöver ju lite mil i benen så att säga. Eller träningstimmar, om man så vill. Jag tänkte och sa att jag skulle cykla, men inte om det regnar. Vaknade i morse och det var lite blött ute, gick ut och kände inget regn så jag fick väl bita ihop och byta om då. Kom ut och kände några droppar. Men när man har packat väskan, bytt om och klivit utanför dörren med cykeln så kan man ju inte bara ge upp. Så jag rullade iväg. Det var ju ändå inte så speciellt blött på marken och regnet var lätt. Sen kom jag halvvägs till jobbet och himlen öppnade sig. Hade nästan kunnat simma dom sista kilometerna till jobbet.


När jag skulle hem så hade det i alla fall slutat regna och asfalten var torr. En EPA passerade mig och jag fick rulle som höll 48-49 km/h. Men alltså, sen öppnade himlen sig... Så det blev 2 x pissblöt idag och då hade jag inte ens tänkt cykla om det skulle regna. Så värt ändå och skönt att ha fått ihop lite träningstid. En vecka kvar till Bockstensturen! Hade bråttom på hemvägen, så EPA'n var guld värd och det blev betydligt mer ansträngande att cykla hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar