Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-08-12

På väg mot Cykelvasan


Hej Cykelvänner!

Sitter i bilen på väg till Sälenfjällen nu, Jens kör så oroa er inte för att jag kör och bloggar samtidigt. Det tog strax över två timmar att åka till Mora, brukar ta typ en timme så det var rätt bra med kötid där. Vi avvek lite från vägen för ett bullstopp på Biltema också.
Innan vi lämnade Mora kommun så hann vi med ett stopp hos förre alpinstjärnan Hans Olsson också, då Jens hade ett par skidor där att hämta. Hans kör också imorgon för övrigt.

Dagen har väl gått i ett, precis som det ska vara. Efter jobbet så körde jag ett 33 minuter långt väckningspass, i princip likadant som inför Finnmarksturen. Men med kortare uppvärmning/nedvarvning. Då körde jag 2x10 min på 309 & 320 Monarkwatt, idag tog jag i lite mer och noterade 320 & 320.
Efter det så packade jag alla prylar, duschade, rakade ansiktet och benen samt åt ett mellanmål. Allt på mindre än en timme innan Jens dök upp.

Med tanke på den snabba packningen så är ju nu bara frågan hur mycket som jag glömt hemma...

Cykeln är med, hjälmen är med, cykelskorna är med och benen är med. Så det mesta borde lösa sig.

Vi ses och hörs imorgon!

Data från dagens väckningspass:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar