Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-08-29

Träning inför Bockstensturen

Hur söt?!

Ny vecka, ny dag och nya möjligheter!

Bilden ovan tog jag igår kväll, Frida är på väg från duschen till sängen.

Denna dag och vecka med nya möjligheter startar tydligen med regn, men det är väl bara att gilla läget eftersom det inte är något som jag kan påverka. Det ska dock vara fint väder resten av veckan vilket gör det lite lättare att stå ut med dagens regn. På lördag så kör jag Bockstensturen och då får det gärna regna som i fjol.

Det blev en träningsfri helg men med tanke på stundande långlopp så vill jag få till några bra pass denna vecka, så jag tänkte att vi gör en plan med träningen veckan inför Bockstensturen:
Måndag: Korta intervaller (ca: 20 minuter total intervalltid)
Tisdag: Långa intervaller (ca: 40-50 minuter total intervalltid)
Onsdag: Tömningspass (helst långt och hårt, men ni fattar att det kan bli svårt..)
Torsdag: Vila
Fredag: Väckningspass
Lördag: Bockstensturen

Ja, det där blev ju en jäkligt ambitiös vecka ser jag. Men jag lägger ribban högt och sedan så får vi se vad jag fixar. Ronya ska ju jobba lite nätter nu också och det påverkar ju mina träningsmöjligheter. Men testcykeln står ju där nere i cykelrummet, redo för hårdkörning. Det är bara pannben och lite vilja som saknas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar