Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-08-06

Dags för Finnmarksturen 2016!

Hej och god förmiddag cykelvänner!

Imorgon är det dags för Finnmarksturen och om jag tar mig runt den så blir det för 13:e gången som jag korsar mållinjen i Ludvika. Jag börjar bli (kanske redan är?) gammal alltså. Finnmarksturen är en av dom tävlingar där jag presterat som allra bäst. Nämligen en 5:e plats från 2008 då loppet var 112 kilometer långt. Jag har inget resultat som jag kallar min främsta merit inom cyklingen, men den femteplatsen är där uppe i toppen av mina "meriter". Även om dom nu kortat ner loppet så är det fortarande en av mina favorittävlingar.

Jag har bloggat på Långloppscupens hemsida inför Finnmarksturen och jag har också skrivit några rader om loppet 2008 med bifogad reslutatlista på min Facebook-sida. In och läs lite på bägge dom sidorna!

Här hemma så ska jag väl förbereda mig för tävlingen genom att äta lite extra, dricka lite extra och skaka vad. I kväll väntar bröllopsfest, så vi får väl se hur mycket sömn det blir...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar