Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-08-15

Sändningen från Cykelvasan på SVT +ANNAT

Hej och god förmiddag kära vänner!

Här på jobbet har vi nu förmiddagsfika, eller en möjlighet för att skriva ett snabbt blogginlägg om man hellre gillar sånt. Eftersom fikarasten alldeles för sällan innehåller just fika så missar jag nog inget.

Igår visade SVT ett sammandrag från Cykelvasan med lite om elittävlingen, lite om motionärerna och en 11-åring som cyklade. Ni som följer mig vet ju att jag vann första spurtpriset i Smågan efter en utbrytning redan från startbacken. SVT missade dock det och säger bland annat följande i sändningen:
"första spurtpriset vid Mångsbodarna"
"men ingen utbrytning än så länge"


Men jag är inte bitter...
Jag får se till att antingen ta ett spurtpris av högre dignitet (Evertsberg) eller komma på pallen nästa år om jag ska bli TV-kändis. Ni som är ruggigt uppmärksamma noterade ändå att jag bidrog till TV-sändningen med typ 1-2 sekunder film från min Garmin VIRB typ 1:29 in i klippet. Visserligen video från förra året, men ändå..
Här kan du se SVT's sammandrag från Cykelvasan 2016.

Igår så skrev jag att jag var väldigt lätt men "lär väl gå upp ett kilo eller två det närmsta dygnet...". Idag vaknade jag upp 1.8 kilo tyngre än igår.

Igår skrev jag också att jag var trött på kvällen, idag försov jag mig och vaknade åtta. Ingen jättekatastrof egentligen då barnens skola inte börjat än utan dom ska till fritids/dagis och för egen del så bommade jag visserligen flextiden med en halvtimme. Men blir inte lynchad för det och kom faktiskt in samtidigt som chefen precis innan nio...

Foto: Eva Önnemar/MTBfoto.se

1 kommentar: