Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-08-05

Blåbärspaj

Det blev en blåbärspaj igår kväll.

Hej vänner!

Min pajätarkompis Filip och jag åt upp hela pajen igår som någon form av kvällsfika. Jag gjorde pajen efter Arlas recept på smulpaj men hade bara en halvliter blåbär. Både Filip och jag gillar en större andel deg i våra bärpajer.

I natt sov jag ungefär NIO (9) timmar. Boom! Det var skönt, välförtjänt och välbehövligt. Cykling + sömn = energi! Minns när jag slutade elitsatsa på cykel och bara motionerade en eller två gånger i veckan, då var jag konstant trött trots bra sömn. Sen när jag började cykla mer igen så fick jag snabbt mer energi. Visst kan man bli trött av cykling också, efter riktigt långa pass kan jag bli rätt seg resten av dagen.

Idag har jag vilodag som någon form av uppladdning inför Finnmarksturen. Så det blir ingen träning gjord men tar kanske en promenad eller något för att det känns bra för mig att hålla igång lite.
Om ni ska köra Finnmarksturen och undrar lite över hur banan ser ut så kan ni kolla på min video från förra året:


Hoppas att ni alla får en fantastisk fredag!

2 kommentarer:

  1. Hej Henrik, hur svårcyklad anser du att banan i Ludvika är. Om jag är motionär fixar jag att cykla där då, eller är det svårcyklat?
    Med vänlig hälsning
    Tobias

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är ju ändå anpassad just för motionärer, så du fixar det med lite MTB-vana. En motionär kan ju vara fantastiskt duktig på stigar också. Kolla videon så ser du ju hur banan ser ut.

      Radera