Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-08-10

Man vet att man har haft rejäl kramp när...

...man tre dagar senare vaknar och inte kan sträcka ut benet på grund av att VADEN ÄR SOM EN STEN. Jösses, har aldrig varit med om något liknande. Är det för att jag har blivit så himla gammal? Vaknade i natt för att Frida ville ha välling och fick liksom sitt-gå in till henne. Inte riktigt lika illa nu på morgonen men nästan. Varje steg gör ont och att sträcka ut vänsterbenet är värst.
Spännande dagar fram till Cykelvasan nu med andra ord.

Apropå Cykelvasan så fick jag en till fråga igår:
"En annan viktig fråga jag undrar över är när du låser och inte låser din dämpare. Hur resonerar du där? Hur gör du på CV?"


Min dämpare har egentligen tre lägen, men rent generellt så brukar jag köra med den öppen på stig och låst på grusväg och asfalt. Det finns dock givetvis undantag. Är stigen uppför så kan jag ha gaffeln i mellanläget eller till och med låst. Kör jag utför på grusväg så kan jag ha den i mellanläget eller till och med öppen.

På Cykelvasan så blir det troligtvis att växla mellan låst och mellanläget. Utför och där grusvägarna är dåliga så är det skönt med lite dämpning. Hamnar man på en spårig grusväg eller kör på någon sten  eller ner i något potthål eller liknande så hjälper gaffeln dig istället för att du kanske ramlar eller får punktering.

Nu är det dags för den här tösabiten att göras i ordning och levereras till dagis. Vi hörs lite senare!

2 kommentarer:

  1. Ner på stan och få Dig en rejäl massage så är Du redo för hårdkörning på lördag morgon, smidig som en 20-årig gymnast :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Massage är inte att tänka på då det gör fruktansvärt ont vid minsta beröring...

      Radera