Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-08-01

Den perfekta blåbärssylten

Bär igår.

Sylt idag.

Hej och godmorgon på er!

Alltså det där blev ju riktigt bra, en fin namnsdagspresent till mig själv helt enkelt (heter också Per, ni kan lämna era grattis i kommentarsfältet). Skulle nog ge sylten 9 eller 10 av 10. Att jag inte har gjort det här förr?! Till och med konsistensen blev ju precis som jag ville ha den. Nybörjartur antagligen, men jag klagar inte. Kanske ska bli blåbärssyltproducent och bli stormrik?

Sådär. Då har jag varit självgod så det räcker för resten av den här dagen.

Jobb idag. Vilodag idag.

Läste att Jenny Rissveds bröt loppet i London pga muskelskada. Hoppas det bara var något lätt och inget som påverkar hennes förberedelser inför OS i Rio allt för mycket. Hon behöver inte så mycket mer otur nu, tycker jag.

En som inte bröt i London var Tom Boonen som vann landsvägsloppet där. Kul!

Jag har sett en del tycka att det känns tomt efter touren. Men alltså helgen var ju fullsmetad med cykel och mycket gick att se live. Det gäller väl bara som vanligt att lyfta blicken. Ofta kan ju faktiskt Tour de France vara tråkigare att se på än andra tävlingar eftersom det är så himla stort, viktig och kontrollerat. Mindre tävlingar kan ofta bjuda på mer spännande racing.

Jag drömde förresten om att jag skulle vara med på MTB-SM. I crosscountry! Gjorde alla förberedelser, kollade banan och sånt där men med 5 minuter kvar till start så vaknade jag. Ibland har jag tur...

Nu får det räcka för denna morgon, ville egentligen bara skryta om min sylt och lär nu sticka till jobbet.... Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. So cute pictures I have seen so many recipes pictures in so many blogs.

    How to make Marmalade

    Greetings from Venezuela.

    SvaraRadera
  2. So many interesting blog . A white & green color??? so cute, I found it browsing the web.

    Please vitit my blog: Garbiñe Muguruza Tennis Player

    Greetings from Venezuela.!!!!!!

    SvaraRadera