Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-08-21

Äventyrscykling med Jens

Alltså jag kom ner i källaren inför dagens pass och upptäckte att ingen hade tagit hand om min cykel efter Cykelvasan?!

Jag trodde att Jens hade planerat typ grusvägar, men det skulle visa sig vara helt fel. Istället blev det stigletning och äventyrscykling. Långt ifrån något "kvalitétspass" men helt klart bra för livskvalitén!

Akta gruvhålet! Vilket gruvhåååååååååååååååååååååååål...

Det spårade snabbt ur...

Men det var inte bara våtmarker och ängar med brännässlor.. Vi såg en hel del fint också. Här är en stuga där någon verkligen bestämt sig för att läget var perfekt. Stenvärme är det nya bergvärme.

En häftigt placerad sten.

Undertecknad. Foto: Jens Westergren.

Jag fick ihop lite drygt två och en halv timme på min Garmin men jag var ute i lite drygt tre timmar. Det är inte alltid bra med autopause på cykeldatorn... En rätt skön känsla att vara lätt och cykla. Men, det saknades tryck i åkningen och jag blev rätt snabbt svagare. Sista timmen var jag rätt klen alltså men nu ska jag försöka komma igång med träningen så jag kan cykla snabb igen.

Nu ska jag styra upp en middag åt oss som är hemma. Imorgon börjar barnens skola igen och jag ska jobba ca: 12 timmar, heja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar