Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-08-27

Helgplaner

Jag gillar den här bilden som Jonas Axforsen tog på mig i torsdags. Ni som följer mig på Instagram har redan sett den, men nu får ni andra också se den. Följ mig även på Instagram, så ni inte hamnar efter!

God lördagsförmiddag på er cykelvänner!

Vad har ni för storslagna planer för denna helg då? Jag har sett på sociala medier att några av er är ute och kör Ragunda 100 idag. Alltså 100 miles och typ 160 kilometer MTB-tävling. Eller motionslopp är det kanske? Jag tror att den där typen av lopp kommer att öka i popularitet framöver. Det finns ju en Siljan 100 också som körs i september.
För egen del så är dagens event kräftskiva i mammas och hennes sambos sommarstuga. Imorgon kanske det blir fotobollsmatch för Filip på förmiddagen. Han har ju egentligen slutat på fotboll säger han, men han spelade då en match förra helgen så det där känns lite oklart. Emily är hos sin pappa och Ronya är bortrest. Så det är Frida, Ebbah, Filip och jag i helgen. Därför extremt dåliga förutsättningar för cykling. Skulle kunna bli testcykel om det krisar.

Nere i tvättstugan snurrar tvättmaskinen, köket ska städas upp efter frukosten och sedan har jag lite torr tvätt att ta hand om. Livet rullar och jag lär nöta på här innan vi ska iväg på kräftskivan. Min bror och hans familj ska också dit. En tradition vi har sedan förra året.

Vueltan pågår för fullt, jag har inte sett en sekund av det. Är det bra tävlingar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar