Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-04-07

Isigt distanspass med krispiga ben

Gänget som trampade iväg från Falun idag, totalt var vi åtta cyklister

Vi testade ett skoterspår i början, det var väl inte jättekul med crossen idag då rötter och stenar stack upp lite här och var vilket gjorde det stökigt. Det var dock ett gäng som hade bestämt sig innan att dom skulle köra skoterspår så här stannade vi och dividerade lite. Till slut blev det jag och Viktor Knutsson som gav oss ut på vägarna istället.

Som ni ser på bilderna ovan så var det bara Magnus Darvell som hade skärmar på cykeln. Förutom jag då. Tycker det faktiskt är lite respektlöst att köra gruppcykling utan att ha riktiga skärmar på cyklarna. Nu skulle visserligen dessa köra skoterspår så då gör det väl inte så mycket, men ni kan lita på att det hade varit skärmlöst även om dom planerat att åka väg. Lars Bleckur var så pass orutinerad att han hade tagit av dubbdäck och skärmar igår. Den enda med dubbdäck både fram och bak samt riktiga skärmar var jag. Men nästa vinter, då jävlar blir det ordning och reda på distanspassen. Okej!?
Så. Nu har jag surat färdigt.

Viktor och jag körde Bjursås-Sågmyra-Leksand-Häradsbygden-Insjön-Rexbo-Smedsbo-Falun. Ibland var vägarna helt täckta med snö, ibland var det is, ibland var det slask och stundtals fick vi åka torra vägar.

Glaserade detaljer, sådant ger bra med Instagram-cred

När vi lämnade Leksand så blev Viktor lite för stark för mig, eller var det jag som var för svag för Viktor? Först tog han en rejäl förning i medvinden och när vi kom till backarna mot Rexbo så orkade jag inte längre hålla rullen. Sa åt honom att åka upp i eget tempo och sedan kunde han vända om och hämta upp mig, så gjorde han.

Viktor punkterade och var väl glad över att ha väntat in mig. Jag var nämligen den av oss med reservslang och pump.

Nästan hemma nu, med istapp på sadeln

Jodå. Ungefär så var dagens pass. Jag tyckte jag hade bra ben idag. I ungefär en timme och tjugo minuter i början av passet, tyvärr varade passet i drygt fyra timmar och på slutet där var det inte mycket kvar av mig.
Ungefär så här gick dagens pass, för er som vill granska detaljerna så finns dom här: http://connect.garmin.com/activity/294538914

Har ni cyklat något idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar