Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-04-22

Tränare idag, Dalacup imorgon

Barnen och jag på väg hem från dagens träning

Idag när vi skulle iväg så började barnen protestera högljutt för att dom inte fick träna i Falu CK-T-shirt. Obs att det var +6 och sviiiinkallt ute. Till sist fick jag dom att gå med på att låna cykeltröjor av mig att ha utanpå jackorna. Dom var nog rätt glada att dom inte åkte i T-shirt idag för det var inte varmt. Filip tog till och med på sig vantarna som jag tagit med, utifall att. Antalet barn i den gröna gruppen hade fördubblats mot förra gången, så nu var det åtta tappra kids att hålla reda på. Vi får väl se hur det går nästa vecka då vi beräknas bli 16! Ja, förutsatt att fördubblingsprocessen fortsätter givetvis...
I yngsta gruppen är man kanske inte så mycket tränare som man är lekledare. Det är givetvis kul att leka lite, men usch så jag frös på slutet. Hade ändå vintergarderoben på mig, plus en regnjacka. Hjälpte föga.

Vädret till imorgon ser ut att bli rätt gött. Snittvindar på 7 m/s gör att det kan bli lite kantvindsåkning av det hela och ett gäng snabbisar har sagt att dom ska komma. Kommer bli gött.
Det finns fortfarande chansen att få vara funktionär imorgon, anmäler er till mig om ni är intresserade och det är först till kvarn som gäller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar