Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-04-10

Igår

God morgon!

Skönt med dessa sovmorgnar som jag får när jag ska lämna barnen på dagis. Detta innebar ju över sju timmar nattsömn vilket är mycket väl godkänt för mig. Igår lämnade jag också barnen på dagis, sedan upp en snabb sväng till klubbens förråd för att hämta lite skyltar +ANNAT. Allt jag behövde hittades väldigt snabbt så det gick smidigt och bra, drog sedan till jobbet. Där satt jag sedan och jobbade så svetten rann. När det var dags att stämplat ut så körde jag till Torsång där tävlingen skulle gå. Skyltade alla vägar som ledde till banan med "Varning för cykeltävling"-skyltar och hela banan fick pilar för att cyklisterna skulle hitta runt. Skarvade sedan vidare till Falun, hämtade sonens innebandysaker och ett par mackor åt barnen (varför ingen till mig själv, kan jag undra så här i efterhand...?) och åkte till dagis där jag hämtade barnen. Vi drog direkt till Lugnet där sonen gjorde sin första innebandymatch någonsin. Härligt att se!
Filip tekar för IBF Falun i svarta dräkter.

Filip #14 startar ett anfall

När det blev frislag för IBF Falun i ett farligt läge så gick HAIK-ledaren tillika innebandyoraklet, Stefan Carlsson ut på planen för att visa hur man ställer upp en mur. Det hjälpte dock föga då IBF Falun gjorde en variant som ledde till mål.

Med pannband och allt!

Mycket publik, som sig bör. Jag hade trott och hoppats att dom skulle spela 2x10 minuter, nu blev det 2x15 vilket sabbade min tidplan och med knappt fem minuter kvar fick jag tacka för mig. Då ledde IBF Falun med 7-4. Matchen slutade senare 7-5.

Ut ur FK Arena, krångla med parkeringsautomaten som inte kunde läsa mitt kort. Sedan åkte jag mot Torsång. Jag hade tidigare klockat sträckan Lugnet-Torsång för att veta hur lång tid det skulle ta så att jag visste när jag var tvungen att lämna innebandytemplet för att hinna till 18:10. Dök väl upp på samlingsplatsen med en minuts marginal eller två. Trevligt folk, stenhård tävling och gött snack efteråt. Kul kul! Nästa gång kanske det blir några grader varmare också!
Körde hem och var hemma åtta på kvällen. Precis i tid för att få göra i ordning barnen för natten och lägga dom. Bloggade sedan resultaten och firade med sockerkaka. Rätt nöjd dag.

Nu ska vi åka till dagis, sedan hämtar jag alla skyltar på väg till jobbet. Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar