Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-04-24

Rensat

Ebbah och jag rensade idag gårdagens tävlingsbana från skyltar

Filip har blivit bättre idag. Vi tog faktiskt en cykeltur vid lunch och lekte lite lekpark å så. Skönt för barnen (och mig) att få komma ut i friska luften lite. Så imorgon åker barnen till dagis och jag till jobbet. Tillbaka till rutinerna! Efter jobbet blir det Ingarvet GP och sedan skyndar jag till styrelsemötet.
Vi såg en grupp triathleter som var ute och tränade också

Träffade på en man på en MTB som var ute och kollade banan som vi tävlade på igår, han hade en kollega som hade kört tävlingen igår. Tipsade honom om Falu CK:s hemsida och informationen om Dalacupen där. Det finns ju också en Dalaserie i MTB att tävla i om man så önskar.

Min träning idag blev inställd. Var alldeles för trött kände jag. Ett par nätter med dålig sömn, en Dalacup och att ta hand om sjuka barn gör att jag väljer att vila istället. Risken är ju redan ganska stor att jag blir sjuk, dumt att öka den risken genom att dessutom träna mer än nödvändigt då.

För er som missade dokumentären om Rasmus Quaade igår så kan ni se den här: http://www.svtplay.se/video/1178776/moon-rider
Vill ni se den på TV så har ni en sista chans ikväll 23:35 på SVT1:
"Det krävs mod, vilja och råstyrka att bli professionell tävlingscyklist. I Dox: Moon Rider följer vi danske Rasmus Quaades fysiska och psykiska kamp. Rasmus kropp är perfekt för cykling men hans hjärna är gjord för grubblerier. De konstanta funderingarna kring liv och död blir hans största motståndare i kampen för att förverkliga en dröm."
Läs mer och kolla trailer här: http://www.svt.se/dox/moonrider

Här har ni en annan trailer, denna gång för Rough Rider:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar