Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-04-21

Dagens distans

Det började med en lätt försening i morse. HITTADE INTE MITT PULSBAND!!! När jag äntligen hittat pulsbandet så sprätte jag iväg mot Postenparkeringen och halvvägs dit ringer Peter och undrar var jag är någonstans. Två minuter senare (09:08) anländer jag till Postenparkeringen och där står Peter, bara. Inte så bara med Peter, men som jag förstått det så skulle det vara ett helt gäng som skulle träna idag. Ringer då en som skulle vara med, han berättar att han inte ska med och att gäng redan stuckit iväg och att dom skulle åka mot Sågmyra. Så Peter och jag rullar också ditåt. 22 minuter senare så får jag numret till en av dom som är med i gruppen, ringer och frågar var dom är någonstans. Då visade det sig att dom var drygt fem minuter före oss och var elva personer. Peter och jag höjer farten och partempokör nu för att komma ikapp. Nästan 28 minuter senare ansluter vi till gruppen och det var väl för väl för det började göra lite ont i benen där...

Väl i den stora gruppen så går det ganska lugnt och behagligt. Kanske lite väl lågintensivt när man är en bit bak i gänget, men det väger man ju upp med hur trevligt det är att få snacka lite med gubbarna.
Solskenscykling

När vi kom tillbaka till Falun igen så skarvade jag vidare via Skuggarvet-Hobborn-Lilltäkt och hem. Körde halvhårt i backen från Lugnet, gav sedan allt i Muur de Skuggarvet och försökte göra likadant i Côte de Jämmerdalen. Men där var benen och motvinden inte mina bästa vänner så jag fick nöja mig med att skrota ur det sista lilla jag hade.

Rullade sedan lite cykelvägar från stan och hem. Trevligt!

Vill ni kolla detaljer från passet så hittar ni det här: http://connect.garmin.com/activity/300954130

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar