Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-04-04

Dagens sömnrapport + fast anställd

Ni vill förstås läsa den dagliga sömnrapporten här i bloggen. I natt fick jag fantastiska 8½ timmes sömn. Bäst av allt var att jag var i säng före klockan 22 och det är ju i den änden jag lär justera min sömn. Eftersom jag fortfarande vill gå upp ganska tidigt. I morse lämnade jag barnen på dagis och dessa dagar går jag ju inte upp lika tidigt som annars. I natt fick jag dock 45 minuter mer sömn än jag hoppats på, så det blev en intensiv morgon. Barnen var dock ovanligt snabba och protesterade inte alls. Något som dom alltså kan göra vanligtvis...
Hade tänkt lämna barnen några minuter tidigare på dagis idag mot vanligt, men försovningen gjorde att det blev ungefär som vanligt. Kanske några minuter senare till och med. Anledningen till att jag ville lämna dom tidigare var att jag hade ett möte fram till lunch som började 08:30. Innan dess behövde jag göra klart en grej nämligen... Men jag jobbar ju bäst under tidspress så det gick givetvis galant.

Vet inte om jag meddelat det via bloggen, men jag har fått fast jobb här på Dalatrafik, där jag jobbat som projektanställd i 22 månader. Det är ju fantastiskt skönt givetvis, speciellt när man har familj att ha en fast tjänst och inte behöva oroa sig jättemycket för inkomsten nu och framöver. Sedan kan man givetvis bli uppsagd i alla fall. Men ändå skönt besked. Nu kan ni kalla mig trafikplanerare. Just nu jobbar jag med nya trafiken som vi kommer starta juli 2014 och som ligger ute för upphandling nu.

Det blir mycket sånt här på jobbet nu

5 kommentarer: