Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-04-10

Mer från Dalacupen, har träffat 4 cyklister idag +ANNAT!?

Hej tjaba hallå!

Tänkte bjuda på lite pulskurvor +ANNAT från Dalacupen igår. Jag tyckte ju att det var en ganska jobbig tillställning och 50 minuter med en snittpuls på 86.7 % av max säger väl att det inte gick jättesakta i alla fall. Jobbigast var nog mina idiotförningar för att försöka få oss närmre Darvell där mellan kilometer 19 och 21:
Ca: 15 sekunder där vid km. 6 så noterades pulsvärden på över 200. Min maxpuls är 196 så antingen var det fel på pulsbältet, cykeldatorn eller hjärtat.

Jag körde inte taktiskt och hade ingen egentlig plan med mitt deltagande mer än att komma ut på racerhojen och försöka få lite mer känsla i tajmingen inför helgen. Finns mer att slipa på när det kommer till både form och tajming, lär inte ske till på söndag men jag kan ju alltid hoppas!
Andra som bloggat om Dalacupen:
Magnus Darvell
August Martin
Jan Jakobsson
Viktor Knutsson

Idag i Bodarna:
När jag var ute och plockade ner skyltarna från gårdagens tävling så kom Frykberg Fredrik åkandes på väg från jobbet. Han hann väl inte mycket mer än stanna till och säga hej innan Johan Lembit Landström kom cyklandes. Så där stod vi och snackade en stund innan det var dags för oss alla att dra vidare.

Kort efter att jag kommit hem så skrev Frida Knutsson och frågade om jag var hemma och hade plåster, Saga Lindström hade vurpat här i området och behövde lappas på knäet. Så nu kan jag lägga till "läkare" på mitt cykel-CV.

Hade för övrigt bra driv på jobbet idag. Då är det kul. Fick lite fria händer att skapa något nytt, och det är ju  kul och givande. Samtidigt så tänkte jag kanske lite väl långt utanför boxen, men lösningen skulle bli bra om den genomförs... Är hemma med alla barnen nu, frugan jobbar. Vet inte om jag ska sprätta av några spurter i kväll eller vila. Imorgon behöver jag röra på mig lite. Lagtempo, någon?

3 kommentarer: