Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-04-23

Resultat (typ..), bilder och min story från Dalacupen #2

Före loppet så var jag ut och satte upp skyltarna som varnade för tävling samt pilarna som visade vägen för cyklisterna. En mäktig himmel visade sig men vi klarade oss nästan från regn. Det kom en skvätt någon minut innan start men det gick över snabbt och vi fick tävla i finväder och på torra vägar.

När jag kom till tävlingsplatsen så stod Pumpen och Jonte Stark där och sopade, hjältar!

Adam Steen fångade även mig på bild

En stor uppgradering från förra veckan var att jag hade med mig ett campingbord att ha informationen på. Stor succé! 

Masterstarten uppför målbacken

Starten har precis gått och sedan tog jag inga fler bilder...

...förrän jag gått i mål. Ser nästan ut som om gubbarna från Team Cykel & Fjäll har tagit i?

Dagens snabbaste: Andreas Blomqvist, Borlänge CK!

Resultat på dom som jag kunnat sätta placering på:
Herrklassen:
1. Andreas Blomqvist
2. Martin Eriksson
3. Marcus Johansson
4. Albin Larsson
5. Lars Bleckur
6. Hannes Bergström
7. Viktor Lundmark
8. Jan Jakobsson
9. Erik Wallén
10. Fredrik Frykberg
11. Johan Carls
12. Pierre Sandberg
13. Adam Steen
14. Anton Olstam
15. Per Wallin
16. Preben Larsen
17. Andreas Persson
18. Magnus Ekström
19. Henrik Öijer

Okänd placering:
Anders Olsson
Jesper Hjortsberg
Tommy Gabrielsson
Emil Lundmark
Henrik Plyhm
Peter Vingstedt

DNF:
Fredrik Carls
Jonatan Stark
Pontus Johansson 
Jonas Axforsen
Jan Jonsson
Daniel Olsson

Damklassen:
1. Selma Svarf & Anna Danielsson
3. Marie Klasson

Saknar alltså status på fyra cyklister. Samt vilken inbördes placering cyklisterna hade från 20:e plats. Jag vet att Andreas Olsson var före Jesper Hjortsberg. Men kan ännu inte sätta rätt namn på rätt plats. Nästa gång filmar vi hela målgången. Men vet du att du tog dig i mål och kanske vem du hade före dig eller efter dig så hör av dig. Samma sak gäller dom som bröt tävlingen, hör av er! Via kommentar till inlägget eller mejl: henrikoijer@gmail.com

För egen del kändes det bättre än jag väntat mig. Kanske att benen börjar komma tillbaka? Försökte mest se till att få fungerande samarbeten och jaga in utbrytningar eftersom jag alltid missade alla lägen att gå med själv. Ute på tredje varvet kom jag först iväg solo, sedan bryggade två upp till mig så vi för en kort stund blev en trio men dom sprängde sig nog för jag blev ensam igen. Farten i gruppen bakom blev hög, dom anslöt och i kantvinden så blev vi några som försökte köra rejält. Tyvärr för egen del så samlades allt ihop igen. Lars Bleckur och Hannes Bergström stack iväg i sista backen ute på varvet och fick en skaplig lucka. Den höll faktiskt hela vägen in i målbacken där fyra cyklister hann passera dessa två. Själv kom jag in ganska stum i backen och kämpade mest för att ta mig upp. 

Om man inkluderar masterstarten så blev det följande siffror:
Tid: 59:58
Distans: 38.13 km
Snitthastighet: 38.2
Snittpuls/maxpuls: 167 / 189
Så här såg racet ut enligt min Garmin. Banan ser väldigt kuperad på men målbacken som var värst var ändå bara 23 höjdmeter så kurvan ger en lite orättvis bild av banans karaktär. All Garmindata hittar ni här: http://connect.garmin.com/activity/302344669

Stort tack till alla deltagare och funktionärer idag. Härligt att se så många ställa upp. Totalt 37 cyklister och sex funktionärer gjorde detta race möjligt. Nästa race är den 7:e maj, då blir det ett gäng varv på Ingarvet här i Falun, vi ses! 

5 kommentarer:

  1. Skidåkarvaderna krampade ut på sista så det blev DNF på mig...

    SvaraRadera
  2. Tack till han den driftige bloggaren som ordnat med detta, så att vi alla kan samlas för att ha ont tillsammans.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera