2021-10-01

Bra känsla på Le Peloton, starka ben och tävlingar i helgen!

Hej och god morgon på dig!

Ny dag, nya möjligheter. Fredag och oktober till råga på allt så vad kan gå fel nu? Idag hade jag enligt min tidigare veckoplan vila eller pendling till jobbet. Eftersom dagen bjuder på härligt regnväder och min tävlings-MTB är skinande ren så tar jag den lätta vägen och väljer vila idag. Att jag hade 3 dygns rekommenderad återhämtning enligt min Garmin-klocka igår hjälper också till.

Imorgon är det dags för tävling så jag behöver nog ta det lugnt idag. Normalt så kör jag vila två dagar innan tävling, väckningspass dagen innan och sedan tävling. Men igår var det Le Peloton och det ville jag inte missa.

Igår var dessutom benen bra, förstasträckan gick ganska smärtfritt och jag kunde åka med i täten. Andrasträckan innehåller två backar och den passar mig kanske lite extra bra. Det blev hets i fösta backen där jag och Jonas körde på varsin sida och lämnade övriga bakom oss. Vi blev sedan inhämtade men i backen upp på slutet av sträckan så kunde jag faktiskt lämna övriga bakom mig. På sista sträckan så var benen lite småslitna men jag tyckte att det gick hyfsat ändå. In mot Falun blev det en liten lucka framför som jag inte kunde täppa och jag kom in strax bakom en duo.

339 watt, 318 och 319 watt på dom tre olika sträckorna där den första är runt sex minuter och övriga två är 10-11 minuter samt 14 minuter. Betydligt bättre kraftfördelning denna gång än senast då jag la mer kraft på första och tappade det helt på sista.

Precis som senast så hade jag Lindas GoPro med mig och tog ett gäng bilder:
Samling på morgonen.

På väg mot förstasträckan.

Efter andrasträckan.

Efter Le Peloton så cyklade jag till jobbet och nådde genom det mitt månadsmål på 2500 minuter. Energin sinade så det blev riktigt krispigt på slutet. Var "tvungen" att besöka cafét utanför jobbet när jag kom fram.

Ni ser ju själv hur krokig jag såg ut...

Så jag fick väl ett riktigt tömningspass, nu återstår bara att hinna återhämta sig och fylla på till imorgon. Nu är det ju inget långlopp imorgon då Lidingöloppet MTB bara 30 kilometer men det gäller istället att känna sig fräsch och full av energi.

Fick för övrigt en trevlig kommentar på Facebook igår om Siroko-jackan jag fick hem, verkar ju riktigt lovande:
"Den jackan är superb, köpte den via din länk för rabatten och det är nog favoritplagget i hela cykelgarderoben. Passform och funktion är riktigt bra."

Jag är ju och kör Lidingöloppet imorgon, men om man är intresserad av tävling eller löpning så kan jag tipsa om att Sågmyra SK arrangerar Hackmora Bergslopp imorgon. Såhär skriver dom själva på sin hemsida:
"Hackmora Bergslopp arrangerat av Sågmyra SK för 29:e året i rad
Lördag 2 oktober kl.12.00. Grusväg och vandringsleder. 3 km motbackelöpning, 202 meters nivåskillnad mellan start och mål.
Starttider: Ungdom pojkar och flickklasser kl.12.00, Seniorer herr och damklass kl.12.30.
Se vidare under Hackmora Bergslopps inbjudan och karta.
VÄLKOMNA till höstens utmaning!!"