2021-10-15

En bra dag med Le Peloton!

Hej och god morgon på dig!

Bilderna ovan är från gårdagens hempendling som bedrevs i höstsol. Ingen kanonkänsla men det hela kompenserades på ett bra vis med sydliga vindar som knuffade mig framåt.

Känslan igår eftermiddag grundade jag på morgonen med körningen i Le Peloton som tömde mig rejält. Efter en timme hårdkörning så är man ganska mosig och att då trampa vidare en timme mot jobb (i motvind...) tenderar att bli ganska jobbigt.

Linda och jag på väg till Le Peloton

Återsamling efter första fartsträckan.

Dags att fylla på med energi...

Å så ett par bilder från Niclas Brus:

Inga watt-siffror från gårdagens pass, jag behöver byta batterier i pedalerna innan det dyker upp siffror igen. Men känslan var bra!

På förstaträckan kan man säga att det är två vägpartier med ett "stigparti" i mitten. Själva stigen är egentligen en grusad gång genom skogen, men det är inte en väg. Nåväl det brukar vara full sula till stigen, där spricker det av och sedan vrida ur trasan till sträckan är slut. Jag har dock fått för mig att jag inte ska hetsa in på stigen utan gärna kan rulla in lite längre bak i fältet. Igår kom jag in på stigen som sjua. Det sprack av lite framför men ändå inte mycket, det gör det aldrig. Så då får man liksom möjligheten att hetsjaga ikapp täten och det är ju skoj. Dessutom inbjuds fler till att åka med i täten igen.
Vi kom ifatt täten och jag hade kraft nog att driva gruppen till "linjen".

Andra fartsträckan innehåller ett par backar. I den första och längre backen så gick jag in först, blev passerad av fyra men lyckades hänga på dom. Uppe på toppen sick sackar vi mellan stora vattenpölar och därefter brukar det ha satt sig lite. Vi blev fem man som dundrade vidare mot målbacken. I målbacken var det en som attackerade från botten. Jag drev upp tempot, kom ifatt och förbi. Majbrasekänlsa i benen när jag kom upp....

Tredje fartsträcken tycker jag att jag inte riktigt får till bra. Känslan nu var också mest överlevnad. Mot slutet lyckades jag dock gå med och var med och spurtade in mot avslutningen. Därefter svänger alla andra vänster till Konditori Focus och jag tar höger mot Borlänge.

Min resa mot Borlänge blir givetvis allt annat än sprättig. Benen fulla med mjölksyra och känslan i kroppen är att energin är slut. En riktigt skön kombo.

Alltid kul att vrida ur trasan på torsdagsmorgnarna. Tack för sällskapet!

Efter jobbet så hade Linda förberett räkmackor för det var ju räkmackans dag. Därefter åkte vi tillsammans med Filip och en av hans kompisar till Leksand för att se Leksand vinna över Brynäs med 6-1. Det går bra nu.
På väg hem så passerade Den franska skönheten (min Renault) 20000 mil också. En stor dag igår helt enkelt!

Idag vet jag inte vad vi ska fira, men det är fredag och AW Party på Zwift med Team SZ. Brukar alltid vara en skoj tillställning och gott snack på Discord.
Men först en arbetsdag innan det blir AW... På återhörande kära läsare, vi hörs snart igen!