Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-10-26

Där satt den!




Hej och god morgon!

Första bilden visar att jag tog mina första poäng på Zwift Racing League igår (resultatlistan uppe till vänster i bild). Fick aerohjälm en gång och nyttjade den till att knipa sex fina poäng till laget. Dessutom landade jag topp-30 i mål så där fick jag tre poäng till genom min 28:e plats. Dessutom var vi "on fire" på spurterna där Danell öppnade med att vinna första sprinten. Dessutom var Werme 10, 2, 2, och 4 i fyra av dom sex spurterna. Samt att han var 13:e i mål. Vilken poängmaskin! Det gjorde att vi faktiskt slutade fyra i tävlingen igår trots ganska dåligt tajmade målgångar för oss tre i tätklungan. Vi tog oss upp lite i totalen också där vi nu är tia (14:e inför detta lopp) med bra häng på framförvarande lag. 

Resultaten är dock preliminära och kan komma att ändras under veckan. 

Jag sände mitt lopp på YouTube där jag pratade en del i streamen, ibland på svenska och ibland på engelska... Men jag hoppas ni stod ut ändå. Försökte berätta lite vad som hände och vad man kan tänka på under loppet för att göra det lättare för sig själv. Ni kan kika på loppet ur min synvinkel i videon nedan:



Det var också en sjukt stor skillnad i min känsla under loppet jämfört med dom två första loppen. I dom två första så har jag kämpat för att ens hänga med i början och snabbt blivit avhängd. Nu tyckte jag att jag hade kontroll i princip hela vägen även om det givetvis var jobbigt att tävla. Jag snittade ändå 325 watt i 53 minuter så det var inte som om det var lätt. Men ändå inte panik-hårt. 

Jag hoppas givetvis att jag hittat lite mer rätt i uppladdningen nu och också kan komma till min rätt i tävlingarna. Dom första två loppen har inte alls känts bra och nu hoppas och tror jag att detta inte var någon engångsgrej utan att det kan gå bättre även på dom sista tre loppen. 

Tjoho! 

Idag firar jag med att cykla till- och från jobbet. Träningsminuterna ska in dom också och jag ligger ganska mycket efter min plan som det ser ut nu. Ska tyvärr på tjänsteresa ett par dagar också vilket försvårar träningen. Men jag viker inte ner mig, det ska gå!

Sol i sinnet, vi hörs snart igen. Glöm inte att gilla videon, prenumerera på kanalen och skriva en massa kommentarer. Hoj hoj! 

Sist men inte minst, länken som ger dig 10% ytterligare rabatt på redan rabatterade priser hos Siroko: https://srko.co/henrikoijer Kika lite extra på sidan "sista enheterna" för dom största fynden. Beställ nu på förmiddagen så har du kläderna imorgon! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar