Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-10-16

Hemligt race på Zwift och seger på SZ AW Party!



Hej och god morgon! 

Det hör ju inte till vanligheten att jag vinner på SZ AW Party by SZR (har hänt en gång innan...) men när det väl sker så känner jag mig som kung för en dag. Lite som Uggla sjunger om när lönen kommer. Igår lyckades jag med att faktiskt vinna SZ AW Party och jag skulle ljuga om jag sa att det inte betydde något. Det kändes riktigt bra. 

Dels är det ju för att det är vänner och bekanta som man tävlar med, så det finns några som vet vem jag är och ser vad jag gör. Kanske kändes det lite extra bra denna gång med tanke på hur dåligt det kändes i måndags på Zwift Racing League (ZRL) och jag har känt ett behov av att visa att jag faktiskt kan bättre. ZRL är dock något helt annat än andra tävlingar för där är verkligen alla dom bästa cyklisterna med så tempot drivs liksom upp till sjuka nivåer utan chans till återhämtning så länge som det är platt eller uppför. 

Nu har jag blivit uttagen till måndagens ZRL också och det känns som en liten revansch i sig för i måndags imponerade jag inte på något vis. Nu får jag en ny chans att göra något bra. Det blir en tuff bana också denna gång så det kommer att bli en utmaning men jag tror att jag är mer pepp och redo denna gång.


Jag hade fått en inbjudan till ett hemligt race på Zwift samma kväll, som jag ställde upp i. Men det är lite som med Fightclub, vi pratar inte om det. Kul att få vara med och det blir kul att kunna prata om det senare, men det tar vi då. 


Idag blir det vilodag för mig. Ska försöka återhämta mig och vara fräsch till måndagens ZRL-race. Idag blir det istället fokus på att Linda ska tävla i Sala med Cassandra. Det körs en tävling där man turas om att köra ett varv och så ska det köras så många varv som möjligt på fem timmar. 
Hon springer runt här nu och lägger fram en massa saker, laddar klockor, lampor och så vidare. Jag chillar med bloggen. 


Imorgon blir det träning igen, vädret är ju helt fantastiskt denna helg så det blir fint. 


Ha det gott så hörs vi snart igen, taco hej! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar