Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-10-25

Idag ska jag prestera bra på Zwift Racing League - och du kan se det live!

 

Hej och god morgon! 

Mycket Zwift i bloggen nu, men det har varit barnvecka och då är jag väldigt tacksam för att Zwift finns så att jag ändå kan ägna mig åt något som jag tycker är så kul. Att tävla och hoja med andra. 

I kväll är det dags för tredje deltävlingen i Zwift Racing League. Efter lite omskakningar i förra veckans resultatlista så slutade vi som tia av 19 lag, klart steg framåt från första deltävlingen där vi blev 17:e. Topp 12 får stanna i högstaligan och det ska vi försöka klara, just nu ligger vi 14:e men det är bra häng uppåt!


Tacksamt givetvis att vi har Norén frisk igen, han kan samla många viktiga poäng till laget. Liksom spurtstarke Werme. Jag hoppas själv kunna bidra till lagets poängskörd också och idag kanske det sker... 

Topp åtta i spurtpriserna får poäng, vi kör sex varv på Two Bridges Loop. Sex spurtpriser att tävla om och sedan så får topp 30 i mål poäng också. Så det finns lite chanser. 

Jag tycker själv att jag har haft svårt att prestera i Zwift Racing League. 79:a i första deltävlingen och 56:a i andra är långt ifrån vad jag själv hade hoppats på. Det känns som om jag får ta i väldigt mycket och får väldigt lite för insatsen. Jag vet själv att jag behöver vara med till första splittringen i klungan och helst ha en schysst resa dit också. 
Idag hoppas jag givetvis att det vänder, att känslan är bra och att jag kan prestera så som jag tycker att jag ska kunna prestera.

Hur det går för mig kan ni se på min livestream i kväll. Loppet startar 20:10 men sändningen startar runt 20:00:



Igår körde jag ett längre Zwift-race på förmiddagen. Start 10:00 och målgång lite drygt 99 minuter senare. Gjorde av med runt 1500 kcal på det. Loppet gick mestadels väldigt lugnt, men i backarna gick det hårt. 



Efter några småattacker så gick jag in för att avgöra med 7-8 kilometer kvar. Kom loss med en Österrikare i backen. Vi fick ett antal sekunders lucka men nere på platten så var han inte så dragvillig. Jag hade dock koll på att han inte var så spurtstark så jag värderade risken med att dra extra mycket och räknade med att kunna hålla fart och ändå vinna en spurt. Jag klippte en långspurt och Österrikaren gav upp tidigt. Alltid skönt att vinna! 


Nu kör vi måndag igen, ny vecka och nya möjligheter! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar