Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-10-11

Gröndland igår - Zwift Racing League idag!

Hej och god morgon!

Stor dag idag då jag gör premiär i högstaligan på Zwift Racing League. Det blir mycket att stå i idag och massor av småfix. Det är inte så bara att cykla längre.. Men det är ju bara kul så jag gillar läget. För det här tycker jag är riktigt roligt. Extra kul idag att få mäta krafterna mot de allra bästa på Zwift och inför storpublik. Även om min egna roll i loppet kanske inte kommer att lyftas fram... Idag handlar det nog mycket om att kriga sig igenom det hela för det kommer att gå undan. 

Körde ett väckningspass igår kväll där jag körde två varv på dagens bana. Tog i lite i backen som vilket tog mig runt sju och en halv minut. Spurtade lite på spurtpriserna och så vidare. Hade en bra känsla i kroppen och Zwift sa att jag hade haft 405 watt som bästa 5 min. Mitt personbästa är 426 watt och då tyckte jag inte ens att jag pressade mig igår utan bara körde kontrollerat hårt. Så det lovar gott! 

Laget vi ställer upp med idag är:
Alexander Danell
Anders Frisk
Henrik Öijer
Jakob Björklund
Jon Werme

Såhär kommer jag att se ut under dagens lopp. Väljer att sporta en Specialized  S-Works Venge. Har Limar-hjälm och allt. Stark rekommendation om höga strumpor idag, så jag har justerat höjden uppåt mot vad jag annars vill ha... Viktigt sådant där också, tydligen.

Bild från igår. Ja, orange tröja för att jag hade snabbaste varvet. 


Annars var vi mest på väg till- i och på väg hem från Malung igår. Filip hade match och det tar ca: 2 timmar att åka dit. Så Frida och jag letade reda på den lokala lekplatsen för lite rörelse och sedan åt vi på Sibylla så att vi var laddade för matchen. Visste ni förresten att centrala Malung heter Grönland?







Kanelbullarna slängde jag ihop igår kväll då jag tvingades inse att ett av barnen ska vara ute hela dagen i skolan och skulle ha med sig fika.. 

Dags att rulla vidare här, tack för att ni läste. Glöm nu inte att kika på min live stream i kväll. Vi startar 20:15 och jag borde vara igång några minuter innan dess. Kika bara här nedan:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar