Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-10-18

Ute och cyklar samt dags för Zwift Racing League #2!



Hej och god morgon! 

Som ni kan se på bilderna ovan så var Linda och jag ute och cyklade igår. Det är vi väl nästan alltid ändå men igår så var vi utomhus och hade fint väder också. 

Om ni också vill ha en snygg vinterjacka så har ni, som alltid, special price på Siroko genom att klicka på bannern till höger eller länken här: https://srko.co/henrikoijer Beställer ni under förmiddagen så har ni den hemma till imorgon! 



I kväll så kör jag andra deltävlingen i Zwift Racing League. Ni minns kanske förra veckans lopp? Det gick ju sådär. Eller egengligen gjorde jag ju mitt bästa men det räckte inte till. Målet med denna säsong är att ta poäng någon gång och sladda in topp 30 i en enskild tävling. 

Här kan ni se min video från förra veckan: https://www.youtube.com/watch?v=jVpnE0prOs8&t=1684s 

Nu är jag uttagen till dagens race också och jag får en chans till revanch. Banan är dock tuffare så det gör inte saken lättare. Att inledningen är platt gör också bara att det kommer att gå tokfort väldigt länge, för det är ju först efter en splittring i klungan som tempot kan minska något. Så jag räknar med full gas ett bra tag. 

Vi kommer att ha spurtpris på Pavé sprint, bergspris på Aqueduc och Petit KOM. Vi kör två varv med samma priser andra varvet och sedan så får topp 30 i mål poäng. Flest poäng vinner så det är inte nödvändigtvis den som är först i mål. Hela tävlingen är också en lagtävling så det gäller att laget skrapar ihop bra med poäng. 

Som jag ser banan ovan så kommer det gå i ungefär tröskelfart till första sprinten, där sträcks allt ut. Fältet spricker lite i Aqueduc och exploderar i Petit KOM. Det gäller att ha benen för dagen! 

Vi blev 17:e av 19 lag förra gången och hoppas givetvis på bättre denna gång. 
Laget denna vecka är:
Anders Frisk 
Henrik Öijer
Jakob Björklund
Johan Norén
Jon Weme

Om ni vill kika idag så kan ni göra det nedan. jag startar preliminärt sändningen 21:10, loppet ska starta 21:20:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar