Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-10-30

Idag ska jag köra MTB-kåsan!



Hej och god morgon på dig! 

Gårdagen började med cykelpendling tillsammans med Linda. Inget att skriva hem om egentligen utan det innebar bara mer träningstid till samlingen och en bra start på dagen. Hade lämnat min bil på jobbet sedan i onsdags så den fick ta mig hem på eftermiddagen. 



Eftermiddagens aktivitet blev SZ AW Party by SZR. Det blev ingen tredje raka seger, trots utlovat tuttifrutti-påse och en låda skumtomtar om jag hade lyckats vinna. Jag blev ändå fyra vilket är superbra, men jag tvekade vid två tillfällen sista 3-4 kilometerna och det kan man ju inte göra om man ska vinna. Först så kom vi loss en trio i sista backen, fick 5-6 sekunders lucka men när starka Jari Palonen inte ville dra oss övriga två till målet så tog jag inte över. Så vi stannade av istället och blev inhämtade. Visst, amerikanen kunde också ha tagit över men nu gjorde ingen något. Anders Broberg drog på en långrökare sista kilometern, jag hängde på men även där tvekade jag. Jag skulle givetvis ha kontrat eller åtminstone hjälpt till. Istället satte jag mig bara bakom, farten avtog och gruppen kom ifatt oss med typ 400 meter kvar i mycket högre fart... 

Nåväl, så kan det gå. 
 
  
Idag blir det IRL-tävling igen. Det blir årets sista tillfälle med nummerlapp tror jag och det är MTB-Kåsan i Älvdalen som ska köras. Först kör man två varv i dagsljus, sedan är det ett uppehåll innan vi kör ett sista varv i mörkret. Kommer nog att bli himla skoj. Det är ett litet event så det blir inte många deltagare men det kan bli bra gemenskap och kul för oss som är där. 

Min tävlings-MTB har faktiskt fått vila helt sedan Högbobiken den 3:e oktober. Innan _Högbobiken så stod cykeln stilla i två veckor från Snapphaneturen. Jag har valt att försöka hålla den fräsch. Vet inte om jag ska sälja den eller köra den också nästa säsong, oavsett så är det ju bra att ha den i fin form. Så idag ska jag faktiskt ta av den förra nummerlappen innan den nya ska på. Alltid lika härligt att hoja på den cykeln så det ska bli grymt att få gasa lite igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar