Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-09-21

Filminspelning

Jo, som jag skrev i morse så skulle jag bli filmad idag. Det var ett gäng duktiga cyklister i form av Jonas Ahlstrand (proffs i Cofidis), Johan Landström (har ett silver från landsvägs-SM), Christofer Stevenson (tidigare svensk mästare) och så jag då. Cykelbloggar'n. Fredrik sa att vi var med för att vi cyklat länge och visste vad det går ut på, men i det där välmeriterade gänget så förstod man ju att jag bara var där för min filmstjärneutstråling och mitt vackra utseendes skull. 

Boken som Fredrik är författare till ges ut av SISU Idrottsböcker och vi filmade lite moment som Fredrik skrivit om i boken. Filmklippen kommer inte kunna hittas i själva boken (såklart), men kommer väl ligga ute på den där webben, som ett komplement till boken. I vinter får ni hålla utkik efter Fredriks bok om cykelträning.

Vi spenderade några timmar på vägen som passerar utanför mitt hus och åkte fram och tillbaka längs med Varpan alltså. Senare så skulle styrkeövningar och inomhuscykling filmas. Idag skulle också något omslagsfoto med Jenny Rissveds och Jonas Ahlstrand tas (att inte jag blev tillfrågad?!). Imorgon filmar de MTB-moment med Emil Lindgren och Jenny Rissveds.

Regissör Fredrik Ericsson pekar med bägge händerna, Jonas Ahlstrand försöker ta in all information och kameramannen ser skeptisk ut.

Det blev lite cyklande fram och tillbaka längs vägen runt Varpan idag.

Ett muntert gäng tar kaffepaus på en busshållplats (den som nästan ligger utanför mitt hus!).

Detaljfilmning.

Fredrik Ericsson har för övrigt köpt en liten kåk tillsammans med sin käresta. Jag var förbi den på mitt distanspass i lördags, så här ser deras 900 kvadrat utifrån:
Det finns ett par lägenheter där inne och tanken är att hyra ut när allt är renoverat och klart. Det finns även kontorslokaler och ett par rum för uthyrning. Om man tex ska till Falun någon gång och vill övernatta inför typ Långa Lugnet. Då kan man hyra rum av Fredrik och ha tillgång till pentry, dusch, tvättmaskin å sådär. Det blir ett gym också för Fredrik och hyresgästerna. Med någon testcykelhörna. Känns väl som ganska optimalt boende för någon cyklist, som kanske ska börja på högskolan eller gymnasiet i höst. Huset ligger i Grycksbo vilket är 13 cykelkilometer från Falun och ungefär 15-20 minuters cykeltur från mig.

Nog om mitt egna cyklande och Fredrik Ericssons förehavanden. Nu är det dags för Ebbahs cykelträning, vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar