Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-09-07

Kan vi inte köra Bockstensturen igen?

Foto: Johan Åkesson, fler bilder från Bockstensturen finns här: https://www.flickr.com/photos/25403723@N05/sets/72157655888043604

Nu har jag analyserat, vänt och vridit på det där loppet tillräckligt länge. Är nöjd med genomförandet i stort, men har några saker jag givetvis borde ha gjort annorlunda. Så, kan vi köra loppet igen? Jag ska bara få cykeln i åkbart skick igen först...

Vet inte hur mycket tid jag spenderade med den där cykeln igår. Först en noggrann tvätt och sedan genomgång av slitdelar för att se vad som går att använda och vad som måste bytas. 10 mil lertävling sätter ju onekligen sina spår och det skulle vara gött att bara kunna byta allt. Typ bara lämna tillbaka cykeln och plocka ut en ny. Nu gäller det ju att få både mig själv och cykeln i toppskick till Långlopps-SM i helgen.

Ska kila ner och titta till cykeln igen. Gäller att passa på när Frida sover. Cykeltröjan är inte fläckig, men en smula gråare än i lördags morse. Även tvättmaskinen fick saneras igår då det låg en massa finkornig sand i den...

Kul med MTB-tävlingar i lera! Om man ändå bara kunde slippa allt som kommer efteråt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar