Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-09-27

Det där var jobbigt

Smutsigt.

Ni vet dagen efter ett långlopp? Då vill jag helst ligga på rygg i soffan, ha en godisskål på magen och några liter läsk på stand by. Jag har dock flera gånger sett att mina elitvänner sticker ut på distans dagen efter ett långlopp. Det är tydligen bra, om man är vältränad nog. Så idag testade jag det där. Inget distanspass, men det behövdes inte heller för efter 1:05 började jag känna mig darrig och sista timmen var tuff. Mycket mentalt förstås, men att gå i väggen efter typ en och en halv timme hör ju inte till vanligheterna.

Körde en del steniga stigpartier, försökte få punktering. Misslyckades. Har väl fått ca: 1 punktering på träning och 5 punkteringar på tävling i år. Nåväl, tyckte stöket gick bra idag och sådant är ju kul. Kände mig givetvis inte stark, men tog mig fram rätt smidigt ändå och det är ju ibland det som räknas.

Glömde mobilen hemma. Har väl kanske aldrig någonsin hänt förut. Såg givetvis en massa dubbla regnbågar när jag var på ett berg med fantastisk utsikt. Såg en massa höstfärgade träd och leriga cykelspår. Massor av fototillfällen men inget att fotografera med. Annat än näthinnan då, men det blir svårt att skriva ut dom bilderna.

Det blev totalt 2:05 idag och det ska väl sägas att jag har cyklat dagen efter långlopp förr. Men då har det varit tävlingar dagen efter. Någon gång minns jag att vi hade sverigecup MTB dagen efter ett långlopp och några år så körde jag landsvägs-SM dagen efter långlopp. Men då gick jag ju in för att återhämta mig ordentligt och åt och drack mycket. Dessutom så var jag ju några år yngre då...


En annan som hade det jobbigt idag var Peter Sagan. Men så belönades han ju med en världsmästartröja för sitt slit också. Det var han väl värd.

Nu ska jag kolla på det jag filmade igår, har inte hunnit med det tidigare idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar