Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-09-03

Tvångsträning

Körde testcykel i natt. Hade egentligen ingen som helst jävla lust att träna och var så trött att jag kunde somna stående när som helst och när jag lutade mig i soffan så slumrade jag till gång på gång. Men ändå så gick jag ner i den där källaren och körde min tjuga när alla barnen sov och frun kommit hem från jobbet. Det blev 20 väldigt kontrollerade minuter på 304 monarkwatt. Jobbigt, men liksom utan att pressa mig.
Anledningen till tvångsträningen var att jag ska vila idag och jag vill absolut inte vila två dagar i rad nu inför Bockstensturen. I den bästa av världar så hade jag kört ett tömningspass, men livspusslet tillät inte det. Så testcykel fick det bli. Idag vila, imorgon väckningspass och på lördag tävling. Klassiskt recept som brukar fungera bra för mig. 

Frida och jag besökte vän/kollega Peter i Säter idag. Två män som är hemma från jobbet hela dagarna av olika anledningar. Det blev många timmar snack och lite fika.

Vädret var ju absolut allt annat än inspirerande igår. Det hade varit bra att köra det där tömningspasset ute igår av två anledningar. Dels för att jag behöver själva träningseffekten men jag behöver också cykla på mina nystansade däck. Dom läcker ju fortfarande hur mycket som helst och för att dom ska bli täta så behöver jag cykla på dom. Sticker nog ut och smygrullar lite på dom idag. Absolut inte träning, men trampa lite för att däcken ska bli täta helt enkelt. Kanske inte ens byter om, utan tar det som en cykeltur till affären ungefär. Regnet ska ju upphöra i eftermiddag och då kanske jag hinner cykla några minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar