Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-09-24

Det är inte bara roligt att cykla

Skoj på hoj?

Efter att ha vilat söndag, måndag och tisdag så var jag tvungen att köra något igår. Egentligen borde jag ha kört något i tisdags med. Men livet, ni vet.

På önskelistan stod tömningspass, men som ni kanske vet så jobbade ju min fru natten till igår och började sedan jobba igen klockan 16. Så den önskelistan nådde väl inte riktigt fram till jultomten, om vi säger så. När ungarna lagt sig och jag gjort allt som jag borde ha gjort under dagen så blev det i alla fall lite nattlig testcykel. Körde först en kvart på 316 monarkwatt och sedan ville jag vara lite mer tidseffektiv än att nöta intervaller så jag körde på tills jag inte orkade mer. Det blev lite drygt 22 minuter men det var inte benen som gav upp. Jag fick typ håll efter 18 minuter men lyckades plåga mig fyra minuter till. Sedan ville inte huvudet plåga kroppen något mer.

Något tömningspass blev det ju alltså inte att tala om, utan jag var väl åtminstone halvfull fortfarande när jag klev av testcykeln. Inget jag tänker gråta över dock. Planen inför lördagens race har varit att känna mig fräsch och utvilad. Kanske blir det lite väl mycket av den varan nu då men då får det vara så. Jag kommer i alla fall inte dit övertränad. Nu ska jag bara försöka få ihop dom där sovtimmarna också, det blev ju inte jättemånga i natt heller. Som ni kanske förstår.

En tupplur idag, kanske en imorgon också samt två nätter med mycket sömn borde vara receptet på framgång för mig. Så jag siktar på att lyckas med detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar